Film i helgen

Är man sjuk och gör mest ingenting hinner man se en del film. Sedan i fredags har jag sett:

Underbar och älskad av alla
Tyckte boken var sådär och filmen är ingen tungviktare - men ändå helt okej! Jag gillar fotot, det faktum att Martina Haag har på sig kläder i enhetlig färgskala i varje scen.. och jag gillar Nikolaj Coster-Waldau (även om det är osexigt att han inte får tala danska utan måste försöka sig på svenska).

88 minutes
Nej, den här var ingen höjdare! Fånig, ogenomtänkt mordhistoria med Al Pacino som inte gör något annat än att svara och prata i sin hysteriskt ringande mobil filmen igenom. Ta bort.

Pans Labyrint
Den här hade jag inga förväntningar på överhuvudtaget - men åh, vilken söt saga! Med några våldsamma inslag, kan tilläggas. Spansk film som vunnit tre Oscars. Se den!

The Nanny Diaries
Insåg en bit in i filmen att jag faktiskt läst boken den baseras på. Som var bättre (as always). Jag gillar Scarlett Johanson, men här går hon mest runt och säger "Umm.." och "Eeeh.." filmen igenom. Kort sagt så fångar den inte, men duger bra en tråkig eftermiddag.

I am legend
Will Smith som ska rädda mänskligheten.. yada yada yada! Långtråkig (trots att den knappt är 1 ½ timme lång), men det blir väl så då en enda skådis ska bära upp en hel film. Men hunden var fin.

The last kiss
Relationsdrama med Zach Braff (Scrubs) som Mr Lover och en O.C-stjärna (Rachel Bilson) som The Mistress har jag lite svårt att ta på allvar. Lustigt nog fångade den mig ändå - bra film!


Kommentarer
Postat av: Elin

å, älska Pans Labyrint! så fin. bölade pinsamt mycket i biosalongen, och varje gång jag sett om den också..

2008-01-21 @ 13:42:14
Postat av: Ellinor

Elin: Håller med - den var underbar!

Postat av: Alvas pappas blogg

Dlear två filmer med dig;
- Underbar och.. nja, käck men verkligen inget för julgranen
- I am.. nja också men långtråkig, njaeä, möjligen förutsägbar.

Skall absolut satsa på Pans labyrint, spanskt brukar vara annorlunda o bra!

2008-01-21 @ 23:13:31
URL: http://alvaplutten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se