Resår i byxorna kanske är en bättre idé?

Så god mat på lunchen idag att jag åt som en liten gris.. nöff nöff! Varm kalkon, potatis i ugn med sesamfrön, broccoli, paprika-/lök-/äppelsallad, tomat och squash i ugn, småbaguetter. På eftermiddagen föll jag för frestelsen och åt ett par "Siemensbolcher" (typ Marianne, fast med spons från en av konkurrenterna).

Nästa vecka blir det andra bullar. Jag räknar inte med att precis äta nyttigt i New York (2 veckor kvar, hurra!), så jag tänkte såhär att jag går på slankekur innan och bantar ner mig ½ - 1 kg så jag har lite att "ta på av". Konstigt nog verkade det helt "offensive" för åtminstone kokerskan på jobbet då jag berättade det idag. Hon tjatar nästan dagligen om hur liten och tunn jag är, att jag borde äta mer.. yada yada yada. Tror att det är för att hon själv varit stor som hon känner något slags behov att hacka lite på de som inte har det problemet. Hur som helst får vi se hur det går - det verkar som om min vikt stannar då jag kommer till en viss gräns, kan inte komma nedan den. Men vad gör man inte för att få äta amerikanska pannkakor i New York!

Kommentarer
Postat av: Louise

Tramsfia, du är ju pytteliten!

Blir sååå sotis på era danska luncher! Och bara två veckor kvar till NY. Tiden går fort när man har roligt! :-)

Postat av: Ellinor

Louise: Jo, men är man en pyttis har man heller inte så stora marginaler.. Alla företag borde ha en kantine - det tycker jag verkligen :) Gottgott!

2008-03-06 @ 21:16:44
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se