CBB Mobil sucks

CBB Mobil är en sneaky business. Tele2 också för delen.

Såhär var det. Ända sedan jag flyttade till Danmark har jag haft taletidskort (dvs kontantkort) i Tele2. Jag valde dem för att deras priser för sms utomlands var klart lägst (lika mycket som sms inom DK - först 69 öre, sedan sänkte de till 19 öre). För en tid sedan meddelade Tele 2 att de skulle flytta över alla taletidskunder till CBB Mobil. Allt skulle bli såååå bra, bara fördelar! För ungefär 1 ½ vecka sedan fick jag ett nytt simkort hemskickat och så var det med det. Så förra helgen upptäckte jag plötsligt att pengarna på kortet var slut, mycket tidigare än beräknat. Loggade in på mitt nätkonto och upptäckte att priset på sms utomlands gått från 19 öre till 2,50 kr och vips sa det, så rasslade pengarna iväg! Det är ingen liten höjning i mitt tycke.

Protestmailet jag skickade till CBB Mobil hade ingen vidare verkan. Deras ursäkt i svaret jag fick idag var att Tele2 förlorade på sina låga priser, att det var ohållbart och yada yada yada. Jag vet att sms, utomlands eller ej, inte kostar mobilföretagen många ören och att dessutom inte informera om höjningen innan man flyttade över 90.000 kunder så att man kunde få välja själv är botten! Tyvärr har jag inte så ruskigt mycket att välja mellan, har kollat upp en del andra företag som Telia, TDC etc och deras priser är ännu högre. Dåligt dåligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se