DET FINNS NACKDELAR MED ALLT..

Tycker fortfarande att Imovane är guds gåva till mig och mina annars sömnlösa nätter (har skurit ner och klarar mig numera med att ta dem max ett par ggr/vecka) men har dock börjat märka av hur trött jag faktiskt blir dagen efter. Tog en tablett då jag kom hem från restaurangen igår (stor beställning, 16000:- nota, ingen dricks.. stöööön!) men somnade nog ändå inte förrän runt 2 om jag minns rätt. Alarmet var satt på 9 eftersom jag skulle upp och tvätta, men förkastade den tanken - hade inte så mycket ändå, kan vänta en vecka till - och steg upp strax efter 10 istället. Kände mig inte alls utsövd och vid 12-snåret råkade jag hamna i sängen igen och sov ett par timmar till.. först efter det var jag pigg! Summa summarum - ca 10 timmars sömn och det har hänt att jag sovit upp till 14 på sömntablett. Det är inte bra att sova för mycket heller och det ultimata vore verkligen om jag kunde ta mig upp vid 8 om jag nu sovit sedan midnatt istället för att allt som oftast tänka att "Äsch, det är ju tidigt än.. kan ju ligga kvar ett par timmar till!". Damn, vad jag behöver rutiner in my life.

I eftermiddag/kväll ska dansken förresten ringa på tre lägenheter jag hittat på DBA. En av dem, en 2:a på 68 kvadrat i Brønshøj (inte alltför långt från stan) vore perfekt fast jag tror tyvärr att vi i så fall skulle få flytta rätt omgående. Vore skönt att ha åtminstone en månad till på mig här i Stockholm. Men jag håller tummarna för att vi (= danskens syster el någon annan bekant till honom i Kbh) i alla fall kan få komma och titta på lägenheterna..!  

Kommentarer
Postat av: Li

Jag kan också bli lite trött dagen efter Imovane. Och så får jag en besk smak i munnen som håller i sig.
Har även lättare för att få huvudvärk efteråt. Fast det är värt det. Jag mår så bra minuterna innan jag somnar.

2006-10-05 @ 15:49:27
Postat av: ingis

Prova att ta bara en halv tablett (eller en om du brukar ta två.) Det gör jag nuförtiden och visst, det kanske tar lite längre tid att somna men det är absolut värt det dagen efter!

2006-10-05 @ 21:02:04
Postat av: Ellinor

Li: Ja, det är många som nämner den där beska smaken men det har jag inte märkt av - inte huvudvärken heller.. Fast visst är det värt eventuella biverkningar, så länge det inte är värre!

Ingis: Har testat att ta 1/2 tablett (brukar ta en annars) men det ger ingen verkan tycker jag.. Det är ju just insomningen jag behöver ta till lite hjälp med, då jag väl sover så sover jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se