KVÄLLEN DÅ ALLT TOG SLUT

I och med att jag inte somnade förrän vid 8-tiden imorse (envisades med att inte ta någon sömntablett) och klev upp för en ½-timme sedan känner jag mig lite som om jag blivit överkörd av ett tåg. Gårdagskvällen på restaurangen var faktiskt helt absurd, förstår inte varför det måste bli kaos varje gång vi har en stor beställning pga för dåliga förberedelser. Stället var abonnerat av en dykarklubb och det var sagt att man först kunde äta middag mellan klockan 6 och halv 8 (vilket ca 40-50 personer gjorde) och efter det var det pub. Vid 9 var stället packat och jag kunde knappt ta mig fram i matsalen. Problemet var bara att förrådet av alkohol sinade ganska snabbt - företrädesvid ölen vilket ju var det alla ville ha. Utgångspunkten var fatöl + fyra sorter på flaska. Redan vid halv 9 eller så tog fatvarianten + det mörka flaskölet slut. En timme senare försvann den sista flaskan av nästa sort (Småland). Vid midnatt var det så pinsammast av allt.. då tog resterande öl helt slut. Inte ens mellanöl på fat hade vi. Höll mig borta från baren den resterande halvtimmen innan jag åkte hem och i och med att gästantalet inte direkt hade tunnats ut då kan jag bara tänka mig hur kul de andra hade det fram till stängning med att försöka pracka på folk typ cider och sprit (vi hade dessutom bara en flaska vodka kvar så den försvann nog rätt snart den med). Herregud alltså, borde man inte ha insett att det skulle komma mycket folk och anpassat inköpen därefter.. Det ska verkligen bli sjukt skönt att inte behöva sätta min fot där igen snart (får se om det öht blir något mer pass innan jag flyttar), maken till dåligt skött arbetsplats har jag aldrig varit med om..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se