Recension: Alterna Hemp Hydrate

2008-07-21 @ 20:44:30
Det sämsta med att bo i Danmark är det extremt kalkrika vattnet som får håret att kännas fett och torrt på samma gång, men i själva verket torkar ut det så in i Norden! Man får ta till de medel som finns och därför beslöt jag mig för att testa märket Alterna och deras serie Hemp Hydrate som, vilket hörs på namnet, ska ge barret ordentligt med fukt.

Jag, som i normala fall aldrig köper hårprodukter på salong längre eftersom det är så mycket dyrare, blev i själva verket pålurad ett prova-på kit med 50 ml schampoo/balsam sist jag var hos frissan. Hon ville egentligen sälja mig fullstorlekar (mellan 300:- och 350:- per flaska!), men där sa jag stopp och kitet för 150:- (SEK, var i Gbg) fick räcka.


Det är inga dåliga produkter, visst inte! Håret känns rent och mjukt direkt efter tvätt, men dagen efter så var vi där igen.. samma förnimmelse av torra längder och fet hårbotten som vanligt. Jag är medveten om att man inte kan ha för höga förväntningar, men för det saftiga priset väntar jag mig lite mer än känslan av att man precis har använt ett ordinärt budgetschampoo. Pluspoäng för att balsamet är drygt, men det kan ändå inte bli mer än..

Betyg

  

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jamen det är verkligen ett problem!! Har bott här i snart ett år och känner inte igen mitt hår alls!Har dessutom självlockigt o lite torrt hår redan innan..Rena katastrofen med kalkvatten på det! Och ja, helt plötsligt har man börjat få fet hårbotten. Med risiga omedgörliga längder!Jag letar febrilt på lösningar.. Just nu prövar jag att köra sista sköljningen i regnvatten. Och det funkar superbra!!! Håret får tillbaka spänst, lyster, mjukhet, volym och håller sig snyggt i flera dagar! Lite meckigt dock att samla regnvatten, jag har trädgård så det är ända ganska ok.Men jag har läst att man kan tillsätta lite äppelcidervinäger i sista sköljningen. Undrar om inte citron också skulle funka..Något surt ska det i alla fall vara. Ja, som du förstår går jag helt upp i detta megaproblem här, men du är den enda jag stött på som har samma uppfattningen och problem med danskvattnet.Danskorna står helt oförstående..

Låt mig veta om du springer på något supermedel! Borde det inte finnas någon serie på marknaden med surt ph??

Kh Mikaela

2008-09-02 @ 10:11:30

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0