ÄCKLIGT OCH GOTT I KINA

Jag tycker vi hade tur med maten i Beijing (K kanske inte skulle hålla med mig till 100% eftersom han avskyr då mat simmar i olja som mycket gjorde där) men jag måste bara visa en bild på det absolut värsta vi åt.

Ankfötter?

Om jag minns rätt från menyn så var det kalla ankfötter (någonting med anka iaf) och ni ser ju på konsistensen hur slemmigt och äckligt det var! K och jag tog en smakbit var, rynkade på näsan och lämnade det sedan åt sitt öde.. Det kostade motsvarande 15:- på en ganska busy lunchrestaurang på Dianmen Diaje där vi också beställde in det här..

Chicken lemon

.. friterad kyckling i citronsås som smakade betydligt bättre - såsen var himmelsk! Dock gillade inte K att det var just friterat utan satt och försökte lirka av paneringen på varenda liten bit.. det var rätt kul! Lägg förresten märke till den konstnärligt gjorda rosa blomman (som jag dock inte minns vad den var tillverkad av).

Kommentarer
Postat av: hedgehog-sara

hm, den övre ser lite ut som janssons frestelse tycker jag - men jag antar att det smakade på helt annat sätt =)

2006-08-15 @ 07:07:26
Postat av: Ellinor

Sara: Nja, snarare kyckling.. och det smakade - eh, varken som kyckling eller Janssons frestelse! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se