COUNTRY LIFE

Hemma i förorten igen efter en nice helg på landet.

Landet

Sammanfattningsvis ---> massor med sällisspel (Alfapet, Pictionary, TP, Finans, kort..), sol och bad, kräftor, grillning och lite shopping. Ungefär. Enda smolket i bägaren var en viss person jag är släkt med som verkar ha lost it completely nu.. skaffat sig en mycket märklig vana. Slutpratat om det - vill inte riktigt tänka på det och sedan är det ju faktiskt inte jag som måste konfronteras med det dagligdags bortsett från mina sporadiska besök där (typ vid jul och på sommaren).

Tråkigt också var att Pepsi (hunden) inte mådde så bra.. ålderskrämpor - hon är trots allt 14 år nu och hennes syster dog ju i höstas. Hon låg mest antingen under vardagsrumsbordet eller ute på gräsmattan och såg helt utmattad ut, kunde knappt gå och då hon väl kom på benen lunkade hon sällskapssjukt omkring efter en som en skadeskjuten kråka med balansstörning. Stackars lilla vovven, hon har nog tyvärr inte så långt kvar. Olliver (ja, med två L) - katten alltså - var det däremot inget större fel på förutom att han måste ha tuggat i sig något konstigt ute eftersom han samtliga nätter kom in och vomerade på mattan i mitt rum. Men han verkade ju pigg i övrigt (inte minst då han försökte få mig att gå upp på morgonen genom att hoppa upp i sängen och dänga till mig med tassen) så det var nog ingen fara.

Pepsi och Olliver
Pepsi och Olliver

Men på det hela taget - en trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se