UT MED SKRÄPET!

Bävern EllinorJag städar, rensar och har mig.. alldeles som en liten bäver på tjack ungefär. Eller någonting i den stilen. Känner mig väldigt produktiv åtminstone.

Sätter in papper i pärmar, städar i medicinskåp.. verktygslådor.. städskåp, provar pennor och slänger de som inte funkar och massa sån't. Allra mest dåligt samvete (skulle ju helst vilja spara allt egentligen) får jag dock då jag kastar massor med gamla gratulationskort och vykort som folk har skickat. Känns hemskt att göra sig av med sådana saker men - å andra sidan, hur ofta kollar man på dem igen liksom? Sparar iofs de allra finaste och de med sentimentalt värde men resten ryker. Men tänk om jag ångrar mig massor sedan..? Det känns alltid lite som om jag rensar bort en liten bit av mig själv - nästan vad jag än slänger - men jag har i alla fall blivit mycket bättre på det än vad jag var förut. Får väl tänka att jag rensar mentalt samtidigt som jag gör det fysiskt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se