Hypnotiserad

[Gör en mindre kraftansträngning att byta ämne]

Åhléns igår testade jag Lancômes Hypnôse för första gången på handleden (bara använt provstickor innan).
Hypnôse

Doften beskrivs som "a hypnotic blend of passion flower, vanilla and vetiver" (det senare vet jag faktiskt inte vad det betyder).

Det är lite dubbelt för å ena sidan gillar jag den och å andra sidan gör den mig lite illamående eftersom den är så stark och rätt söt. Trots att jag bara tog pyttelite på ena handleden kände både jag plus sällis doften under hela eftermiddagen och idag sitter den fortfarande kvar.

Letar lite inaktivt kan man säga efter en ny parfym men slutsatsen blir att jag nog kan tänka mig att köpa en liten provflaska av den här och bara använda någon gång ibland eftersom risken nog är rätt stor att man tröttnar snabbt.

Kommentarer
Postat av: s

Ngt som gör mig illamående är dendär "härligt frigjorda" bruden som studsar omkring i vattenpölar i reklamen. Vetiver är valeriana, tror jag, en lilarosa.. eh, rörväxt?
Brukar läsa din blogg en del, hoppas du mår bättre snart. Ge inte upp!
Hälsn S, Helsingfors

2006-02-28 @ 11:28:16
Postat av: Ellinor

S: Den reklamen har jag nog missat (som väl är?) men doften börjar faktiskt fånga mig mer och mer! Tack för uppmuntran - jag FÖRSÖKER i alla fall att ta mig igenom dagarna.. one step at a time!

2006-03-01 @ 16:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se