INTE HELT ANONYM..

Sara skriver idag om möjligheten att använda sig av olika nättjänster för att ta reda på var ens besökare kommer ifrån. Jag installerade också en sådan där osynlig räknare för några dagar sedan och har redan upptäckt hur beroendeframkallande den är! Som Sara skriver är det roligast att kika vilka arbetsplatser folk sitter och surfar från.. men nyfiken som jag är önskar jag att det också kunde gå att slå upp IP-nummer och kolla exakt var användaren finns (stadsdel, gata etc..). Men jag antar att det skulle kunna kallas för integritetskränkande. Trist att man ibland inte ens ser vilken stad personen finns i. Dessutom ser man ju bara de 100 senaste besökarna. Hur som helst är det roligt att veta lite mer om vilka ni är.. alla ni som besöker mig runt om i landet - för att inte tala om USA, Canada, Finland, Italien, Schweiz, England, Singapore etc. Ni är så välkomna!

Kommentarer
Postat av: hotspot

Åh, det låter nästan lite läskigt, vågar man verkligen vara ute och surfa.... Big brothers watching

Postat av: Ellinor

Hotspot: *s*.. Du behöver nog inte oroa dig. Iaf på min räknare så är det långt ifrån alla man ser var de kommer ifrån även om det står IP-adress och ISP. Plus att man som sagt bara kan se de senaste 100.. Det är mest en kul grej.

2006-01-18 @ 18:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se