Ut med det gamla - in med det nya!

Ägnat största delen av tidig eftermiddag idag åt att rensa i garderoben! Förra helgen hjälpte K mig att kånka upp de två resväskor med kläder som stod i källaren och nu var det dags att byta ut det som inte platsar i skåp och lådor då temperaturen börjar krypa uppåt mot en del av innehållet i väskorna - företrädesvis shorts, klänningar och annat sommarrelaterat.

Eftersom jag ska jobba så gott som hela sommaren (= kommer bara att ha skrapat ihop till två betalda dagar så sammanlagt tar jag kanske en vecka) minskar ju motivationen att fylla på med nytt en aning. Dresscoden på jobbet är relativt avslappnad för att vara kontor - hurra för att jag inte är man och därmed slipper kostym! - och man kommer nog undan med det mesta. Kanske inte kortkort kjol och shorts dock..

Hur som helst gjorde jag en mental inventering och detta är vad jag vill/skulle behöva investera i till senvåren och sommaren:

Toppar/linnen: Råkar faktiskt vara i skriande behov av bastoppar! Tycker det är svårt att matcha lite färgstarkare kjolar etc till annat än vitt, creme och svart och funderar jag på att tjonga in en order på basplagg i dessa färger hos
American Apparel (ingen erfarenhet av kvaliteten dock - bra/dålig?).

Blusar/skjortor: Har en order inne på M by Madonnas kortärmade vita skjorta - får se hur den är. Skulle även behöva en ny långärmad vit i bra kvalitet men egentligen trivs jag inte speciellt bra i skjortor. Kan tänka mig att det även blir någon löst sittande blus/tunika i lite roligare färg eller mönster.

Tröjor/koftor: Vill ha ytterligare en eller två överdragskoftor att ha över klänningar.

Byxor: Jag vet att eftersom jag är kort är highwatermodellen kanske inte den mest smickrande för längden. I couldn't care less för byxor på sommaren = highwater för mig. Kanske skulle behöva något par till och då blir det nog ett par svarta.

Jeans: Har sällan jeans på sommaren och där har jag så jag klarar mig.

Shorts: Får nog inte så mycket användning för just i sommar och förra året köpte jag tre eller fyra nya så det får räcka.

Klänningar: Har väl egentligen också så jag klarar mig men eftersom jag älskar klänningar och omedvetet i stort sett bara kollar efter det då jag shoppar så blir det säkert några nya.

Kjolar: Har ett otal kjolar som jag dessutom sällan använder. Kanske en ny kort svart dock, slängde en gammal med trasigt blixtlås idag som jag inte orkade lämna in på lagning..

Ytterplagg: Något liknande den här från Acne skulle passa fint i blåsiga Danmark. Vill även gärna ha en skräddad kavaj man kan matcha med det mesta.

Badplagg: Har några bikinis, visserligen ingen som jag är sådär överdrivet förtjust i men det får nog räcka i alla fall. Vill inte köpa ny, använda den två ggr och sedan ha hunnit ledsna till nästa sommar igen. Skulle väl vara om det blir en sista minuten kanske..

Skor: Måste verkligen bli bättre på att sköta om mina skor! Tack vare att jag inte gör det är behovet stort just nu. Svarta ballerinor med liten klack till jeans och byxor.. snyggare, mellanhöga pumps till jeans och pennkjol.. "gå-ut-sandaletter".. bara något av det jag behöver! Tyvärr får jag ont av de flesta skor tack vare mitt fotproblem och till hösten tänker jag ta tag i detta med en operation. Vill inte sluta som min mamma som i stort sett bara kan ha sandaler och gymnastikskor nu..

Väskor: Det är slutköpt med billiga väskor! Nu vill jag bara ha riktigt skinn och skulle behöva snyggare varianter i både brunt och svart.. Får nog vänta tills jag lyckats spara ihop en slant dock.

Kommentarer
Postat av: Tessi

Hej!

Har du några tips på var den bästa shoppingen är i KPH, var ska man gå ut mm. Åker nämligen till KPH till helegn. Jippi! Äntligen får jag snakke dansk igen...

Postat av: Ida

Jag älskar mina American Apparel-toppar!
De har hållt fint i färg och form och är grymt mjuka. Det enda minuset är väl att de blivit lite... jag vill inte säga noppiga, men det syns att de är tvättade. Kanske att det stör mer på ljusa färger, men på mina mörka känns det inte som om det stör.

2007-04-23 @ 12:14:16
URL: http://minlillablogg.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Tessi: Förlåt att det dröjt innan jag svarat på kommentaren - varit lite dålig på det på sistone som sagt.. :(
Shopping och party - hjälp, det skulle man ju kunna skriva en uppsats om! Vet inte alls vad du är ute efter att handla men jag skulle nog tipsa dig om tvärgatorna runt Ströget (spec. ner mot Kongens Nytorv) där det finns en hel del mindre, bra butiker. Du kan även kolla på www.aok.dk under Trends och Shopping, har för mig att de skrivit en del temaguider om det är något speciellt du letar efter.
Ang. party så vill jag gärna hänvisa dig till Lauras blogg på auralaura.blogg.se. Hon har skrivit en bra guide till uteställen i Kphm med adresser och allt. Kolla i arkivet, maj 2006 så hittar du den!
Till sist hoppas jag att du får en kul vistelse här :)

2007-04-26 @ 19:12:47
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Ida: Hm, det var både bu och bä där.. Använder inte så frekvent mörka bastoppar - det brukar bli beige eller vitt - så det tål kanske att funderas på om det blir en order på American Apparel eller ej..

2007-04-26 @ 19:14:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se