Kollektivtrafikens små egenheter

Det strejkas rätt ofta i den här stan. Är det inte busschaufförer - som just nu - så är det sopgubbar eller pølsemän (ok, det där sista var hitte-på!).

Det konstiga är att alla alltid verkar veta om det i förväg, det är bara jag som står där och huttrar i 10 minuter klockan halv 8 på morgonen och undrar var-i-helvete bussen är innan jag slutligen blir upplyst av någon vänlig själ hur det ligger till. Så får jag pinna iväg till en linje som inte strejkar (för det är ju bara de som drivs av ett visst företag som verkar ha dåliga arbetsförhållande) och vidare med den till ett tåg som är försenat. Gud, vad jag längtar tills jag kan ta metron 2/3 av vägen till jobbet. Åtminstone i en och en halv månad.

Hur illa det än är så kan det i alla fall aldrig bli värre än SL och Connex. Jag lovar och svär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se