Kräftsäsongen börjar väl i augusti?

Då man (= jag) solar "på riktigt" för första gången i år är ett litet tips att visst smörja in sig på underarmar och ben trots att man (= jag) ju har svårt att få färg där och därmed aldrig bränner sig. För aj - mina smalben! Något högre solskyddsfaktor än 8 på resten av kroppen (med undantag av ansikte, dekollage, axlar - 15) är också att rekommendera. Äh, vadå - rödspräcklig är väl den nya solbrännan?

F ö så skulle jag bra gärna vilja veta vad som hände med mina fenomenala pigment i barndomen? De där som gjorde att jag blev knallbrun utan att ens anstränga mig. Och om Dansken säger en gång till att "Det är fint att du är blek - du ska vara blek" och jämför våra hudfärger som ibland påminner om en neger sida vid sida med en 1700-talsmadam.. då skriker jag!

image654

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag har en teori. Min teori är att man som barn var utomhus mycket mer. Redan i mars var man ju ute halva dagarna. Och så fortsatte man, hela våren och sommaren. Även om vi nu som vuxna försöker pressa lite i solen blir det inte samma tid. Alltså blir vi inte lika bruna. Så tror jag det är.

Postat av: Ellinor

Veronika: Oops, missad kommentar - sorry! Men det ligger nog något i det där du säger. Tror också jag läst någonstans att pigmenten förändras ju äldre man blir iofs man jag kan ha fel! Lite småtrist är det i alla fall :)

2007-06-15 @ 06:03:58
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se