Ingen dumbom här inte!

Resultat


Din IQ beräknas vara: 131 till 135

Detta motsvarar 98:e till 99:e percentilen, dvs 98% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 131; 99% har en IQ mindre än 135.


För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen. Du har mycket goda möjligheter att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Vi rekommenderar att du omgående anmäler dig till vårt antagningstest för att se om du kan bli medlem.



Sedan vet jag väl inte om jag tror på det där precis. Tycker kanske inte att Mensas test är den ultimata metoden för att mäta IQ. Men lite kul var det.. du kan testa dig själv
här (jag gjorde provtest A).

Via Annie.

Kommentarer
Postat av: Maria

Aaah, du fick samma resultat som jag! Herregud, vad vi är smarta ;-). Vi kanske ska starta vår alldeles egna lilla Mensa klubb ( för jag är inte helt säker på att jag skulle, om jag nu ville, klara det riktiga testet) och vila i vetskapen om att vi är smartare än, åtminstone, 98 procent av befolkningen ;- )

2007-03-15 @ 13:40:18
Postat av: Ivana

Wow grattis! Själv vågar jag inte göra sådana tester, tänk om de skulle visa att man var värsta puckot! :)

Postat av: Isabella

Nackdelen med sådana tester är väl att de inte tar hänsyn till den sociala kompetensen eller?
EQ tester brukar vara mer värdefulla. Jag har dock inte själv gjort ngr av de... kanske dags att gör det då!

2007-03-15 @ 14:02:40
URL: http://ferlass.wordpress.com/
Postat av: pappa B

Heer je! Jag lyckades komma upp i 44. Då lossnade benen på stolen och jag damp i golvet. Så nu har jag både lågt IQ och damp. Dessutom börjar det bli ovanligt långt till golvet (frånsett då jag ramlar av stolen)och minnet är kort. Skall testa en gång till, nu kan jag ju en del frågor. Kanske jag kan kravla mig över 50.

2007-03-15 @ 14:58:04
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Danne

Hann inte klart med testet. Var på fråga 9 när tiden tog slut, men jag antar att alla var rätt hittills eftersom jag fick IQ mellan 126 och 135.

2007-03-15 @ 16:35:36
Postat av: Jerk

nja...121-131..jag är missnöjd.. :(

2007-03-15 @ 22:53:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Ida

Samma svar här... vi är lika smarta allihop!

2007-03-16 @ 09:14:54
Postat av: Jerk

utom jag då som är lite dummare..skyller på att jag gjorde det så sent och hade motvind, inte hade jag någon sportdryck heller..

2007-03-17 @ 14:47:50
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Maria: Ja, vi (och alla andra) är riktiga genier verkar det som! Jag skulle noway klara det riktiga provet, logiskt tänkande i form av deras test är inte riktigt min grej. Visst, jag är intelligent men mer på ett allmänbildat sätt..

Ivana: Haha, det verkar som om alla som gjort webtestet fått i stort sett samma resultat så du kan nog ta risken!

Isabella: Exakt, det är därför inte jag heller ger så mycket för dem. Skulle också vilja göra ett EQ-test dock!

PappaB: Det är bara det första resultatet som räknas vet du, försöker du en gång till så är det FUSK..!

Brorsan: Du ser, intelligens går i släkten..

Jerk: Oh, ja.. du är bara smartare än sisådär 95% av befolkningen eller vaddå? :)

Ida: Jag börjar tro att det är ett standardresultat..

2007-03-18 @ 02:39:42
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Jerk

men ni andra var ju smartare än 98-99% av befolkningen..jag är besviken på mig själv..95%.hur ska jag kunnna hävda mig som übermensch då? ;)

2007-03-18 @ 05:46:27
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Jerk: Det har du iofs rätt i ;) Då föreslår jag att du istället håller tyst om ditt resultat och låter folk fortsätta tro att du är just en übermensch! Sanningen får vara vår lilla hemlis!

2007-03-18 @ 19:03:20
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se