BeautyOfASite

För en tid sedan klickade jag hem några saker från den - för mig - nya webshoppen BeautyOfASite och tidigare i veckan anlände godbitarna (klicka för större).

I paketet:

- Joico K-Pak Intense Hydrator
- Demeter Pick Me Up Spray i Persimmon (jag älskar persimmon)
- Weleda Lip Balm i Everon (vad everon är kanske någon kan tala om?)
- Alba Botanica solkräm med SPF 15
- Tre nagellack från Zoya i nyanserna Gabrielle, Nicole och Poppy


Intryck av BeautyOfASite:

Webshop: Enkel och lättnavigerad med ett brett urval av roliga märken. Minus för att vissa sidor inte riktigt fungerar som de ska så man får klicka sig runt rätt många gånger för att komma in på dem.

Leveranstid / fraktkostnad: Ja, inte gick det undan! Den 31 maj skickade jag iväg beställningen och ungefär 1 vecka senare kom det ett mail med uppgift om total fraktkostnad (visas inte då man lägger ordern eftersom den baseras på vikt), hade man någonting att invända mot den skulle man höra av sig inom 24 timmar. Min beställning gick på $70 samt frakt på $30, vilket jag tycker är lite saftigt men inte oöverkomligt. Sedan hände ingenting på flera dagar, min orderstatus på sidan var fortfarande "processing" så till slut mailade jag och frågade när de skulle sända paketet. Total leveranstid = ca 3 veckor.

Service: Sådär. Mitt nagellack från Zoya i Creamy jag också beställt var slutsålt vilket inte framgick förrän jag fick paketet. De hade också missat att sända med de gratisprover jag klickat i. Å andra sidan var resten väldigt välpaketerat och de hade kryssat i "other" på tullblanketten, vilket innebär att jag slapp tull (kanske hade något att göra med att jag klickat beställningen som "gift"). Mailkontakten var undermålig, de svarade aldrig ens på min fråga om när paketet skulle sändas.

Sammantaget så kan det nog bli fler beställningar från BeautyOfASite! Inte minst för att de har ett system de kallar "Beauty Bucks", vilket innebär att man får tillbaka 5% (?) på varje beställning i form av rabatt på nästa (man kan också spara dem till en större rabatt längre fram).

Kommentarer
Postat av: A

K-pak är min favvo hårserie, mkt bra :) Har köpt på www.baresso.se. Mkt bra sida och snabba leveranser! ( ett extra plus att det är fraktfritt!) tänkte bara att jag kunde tipsa om det// A

2008-06-22 @ 19:23:21
Postat av: Ellinor

A: Tack för tipset! Mkt sjyst hade de där, inte minst mina favorit "verktyg" från Ga.Ma! Bästa plattängerna :)

2008-06-22 @ 19:37:47
URL: http://nippertippan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se