Fuck Sterling!

Götet är härligt.. varmt med strålande sol (skönare än i Köpenhamn eftersom det inte blåser så förbannat). Och så är det nice att få umgås med och klämma på Dansken igen såklart. Men det började inte så bra då jag kom i onsdags.

Tre gånger har jag tagit 21-flyget Köpenhamn-Göteborg sedan
Sterling började med den sträckan för en tid sedan. Tre gånger har flyget varit försenat. Men i onsdags tog det banne mig priset. Efter en låååång väntan på Kastrup började vi slutligen boarda runt 22.40 - mer än två timmar efter planen. Problem med att få slot-tid gjorde att det tog säkert 30 minuter ytterligare innan vi överhuvudtaget kom i luften och vi landade 23.55. Sedan började väntan på väskorna. 5 minuter gick... 10.. 15.. 20.. och efter 25 minuter började vi (ca 15 personer som varit korkade nog att checka in bagaget) undra varför ingenting hände. Markpersonalen på Landvetter (= 1 person halv 1 på natten) visste inte ett dugg så vi fick ställa oss i kö för att anmäla saknat bagage, en efter en. Vid det laget var jag så arg så att jag skakade och höll på att börja gråta kan jag säga!

Klockan hann bli 1 - 3 timmar och 15 minuter efter att jag skulle ha ankommit - innan jag kom ut till en väntande Dansk. Och hela dagen igår fram till halv 5 på eftermiddagen då Landvetter kom med min väska fick jag gå omkring och se ut som hej-kom-och-hjälp! Mitt ena öga har svullnat upp av infektion som kom sig av att jag sköljde endagslinserna från onsdagen i vatten och hade de i även några timmar igår.

En försening kan jag ta, men att dessutom lyckas tappa bort bagaget - är rätt less på Sterling vid det här laget! Tur att jag ska ta tåget hem på söndag kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se