Nu ska vi inte gå händelserna i förväg..

.. men jag tror att jag kanske kommer köpa en lägenhet. Var och såg på den för andra gången ikväll och tog det slutgiltiga beskedet på plats att jag gärna vill ha den! Alicia (säljaren) hade fått ett ja från en annan person tidigare under dagen, men sa att hon hellre ville sälja till mig så vi har ingått ett muntligt avtal kan man säga. Eftersom det är en andelsbolig är det ju ingen budgivning, men risken finns ju alltid att den här andra personen plötsligt erbjuder 50.000 extra under bordet el. dyl och det kan jag inte sätta emot. Så jag ropar inte hej ännu..

Det är en 2:a på 53 kvadrat i början på Amager, ca 12 min med buss och 5-6 min med metro från Kongens Nytorv. Ligger på en lugn sidogata, men nära caféer och butiker på
Holmbladsgade. Ca 1 km till Amager Strandpark.





Den är i gott skick, fina golv och nymålade väggar. Köket är lite basic/trist, men kan nog hottas upp med någon ny, snygg diskho och ny kyl/frys samt spis. De nuvarande vitvarorna tänker säljaren visserligen låta stå kvar (i DK tar man annars dem med sig eller köper som lösöre), men kylen är rätt gammal och spisen är gas rakt igenom (har inget emot gasplattor, men vill åtminstone ha elugn). Badrummet är lite större än ett normalt "Köpenhamnsbadrum", men man måste fortfarande stå bredvid toaletten och duscha.

Jag tycker verkligen om den så håll tummarna för att allt går i lås är ni snälla :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Holmbladsgade är ju super, liksom Christians havn som du kommer ha nära till. Håller tummar och tår :)



Kram

Sara

2008-06-27 @ 08:21:33
Postat av: S

Jag håller också tummarna! Med lite god smak blir den nog finfin!

2008-06-27 @ 10:07:01
Postat av: Ellinor

Sara & S: Tack! Jag hoppas och tror också att allt går vägen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se