...

Ännu en gråthelg. Nu är jag visserligen sjuk, och har inte haft så mycket annat roligt för mig.. men är ändå väldigt trött på det! 1 ½ timmes samtal med Dansken igår kväll tog på krafterna. Naturligtvis tror han att jag försöker få honom tillbaka, men att vilja det och att sakna det vi hade är ändå två olika saker. Han vill gärna att jag ska träffa någon ("Då skulle vi vara i samma situation") och att vi ska vara vänner, sedan återstår det att se vad det blir för slags vänner. Han vet lika väl som jag att vi inte kan hålla oss ifrån varandra då vi befinner oss i samma rum, så det gör det ju minst sagt knepigt. Nu säger han i alla fall att han ska försöka komma hit i veckan som kommer, men vi får väl se om det blir av (min tillit till vad han säger numera har ju fått sig en smäll eller en miljon).

Väldigt obekvämt att hjärtat inte vill lyssna på hjärnan tycker jag. För jag inser ju innerst inne faran.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad innebär det egentligen? Att han har träffat någon annan som han träffar regelbundet men vill ha dig vid sidan av? Låter ur-ruttet!

2008-11-02 @ 23:37:45
Postat av: ida

Eh, namnet föll bort

2008-11-02 @ 23:38:14
Postat av: D

Ellinor, jag kommenterar aldrig här annars men tänker göra ett undantag (yes, ännu en i raden av förståsigpåare, tänker du säkert, men men). Jag önskar att det var ett eller kanske två år framåt i tiden, att du inte hade haft någon som helst kontakt med Dansken under tiden och att du läste dina egna inlägg från nu. Du skulle förmodligen få en chock av hur destruktivt det låter. Svagt och ynkligt. Jag säger inte detta för att vara elak, tvärtom tror jag efter att ha läst din blogg sen 2005 att du är en toppentjej, en stark sådan. Därför skrämmer det mig att se vad han har för inverkan på dig, det är inte sunt någonstans.



När ska du inse att du är värd en man som vill ha dig, bara dig och älskar dig precis som du är? Han finns därute. Du måste bara våga släppa taget om Dansken, chockera honom. Träffa honom inte i veckan, det kommer inte att göra någon skillnad. Gjort är gjort och det är inte okej att vara otrogen - då är något allvarligt fel. Har du inte spillt tillräckligt med tårar genom åren på honom nu? Och du, se det som en erfarenhet, inte som bortkastade år och med tiden kommer det att göra dig starkare, även om det är svårt att tro nu.



Och nej, kasta dig inte ut i dejtingdjungeln riktigt än, andas lite! Tänk på vad du, bara du tycker om. Umgås med dina vänner, hälsa på familjen och finn dig själv igen för den person som skriver här nu är bara en blek kopia än den Ellinor som en gång var. Jag känner inte dig IRL men det är jag övertygad om.



Ta hand om dig. Kram.

2008-11-03 @ 10:14:05
Postat av: Elin

du är beroende. cold turkey är enda sättet. Visa din ryggrad nu!

2008-11-03 @ 10:24:00
Postat av: Louise

Jag förstår inte den där "vara vänner"-grejen. I alla fall när man går direkt från att vara ihop till att vara vänner. Det GÅR inte, har aldrig gått och kommer aldrig att gå. Om ni nu ska vara 'vänner', ge det ett halvår och var vänner sen om du fortfarande vill det då. Något säger mig att du kommer fnysa bara du hör hans namn då du fått lite distans till honom.

Postat av: Katarina

Dansken är bara för mycket. Kan bara instämma med signaturen D, chockera honom och gå vidare. Säg nej, och gör det DU för en gångs skull! Vägra träffa eller prata med honom (om så bara för ett tag) – markera! Var inte ett offer som ständigt kommer krypande tillbaka, på HANS villkor. Är övertygad om att det bästa för både dig och honom, i det långa loppet, är att inte ha någon kontakt. Låt honom inte få såra dig mer nu. Fråga dig själv vad det egentligen skulle det tjäna till att fortsätta vara ”vänner”?



Av det du berättat om honom på senaste tiden framstår det som absurt att han en gång i tiden ”lovade” dig att försöka upphäva sin sterilisering.



Tror också du är en stark tjej egentligen med mycket skinn på näsan. Lev lite, ha kul, njut av allt som din härliga stad erbjuder och finn en ny kärlek först när du är redo.



Styrkekramar!!

2008-11-03 @ 15:27:15
Postat av: donnasandra

Förstår att det är en väldigt jobbig situation. För mig har det hjälpt då jag varit i någon liknande situation att inte ha kontakt på ett tag...jag tycker i alla fall att det är svårare att släppa taget då...Det är kanske irriterande med en massa kommentarer som dessa, från människor som inte är i din situation själva (ingen kan ju 100% förstå hur just DU känner). Allt kommer lösa sig, det vet jag! Många kramar!

2008-11-03 @ 17:06:28
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Föredettingen

Hörrni ni är verkligen väldigt snälla och omtänksamma som ger Ellinor en massa goda råd men tyvärr är det helt meningslöst för hon lyssnar ändå inte.



Ellinor är en riktigt bra tjej på alla sätt och vis men när det gäller relationen med Dansken så skulle hon fanimig behöva ställas under förmyndarskap. Mitt förslag: tillsätt Louise (se ovan)på den posten och saker och ting skulle ordna sig på nolltid!! Oavsett vad jag tycker om henne i övrigt måste jag erkänna att hennes analyser kring relationsfrågor i de allra flesta fall är sällsynt knivskarpa.



2008-11-04 @ 12:43:30
Postat av: Anonym

haha! UNDERBART!

håller med föredettingen OCH louise!





2008-11-05 @ 19:51:44
URL: http://punaniii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se