Dejtingstatus

Så. Den däringa Bankiren. Vi träffades faktiskt i söndags kväll. Vet inte om man reellt kan kalla det för en dejt men han kom och hämtade mig och sedan tog vi en kaffe/te på Bizarro här i närheten för att, då de stängde 1 h senare, fortsätta till WannaB i indre by för lite vin/öl.

Vi klickar IRL också och han är attraktiv, fast skulle kanske behöva droppa en sisådär 10 kg - vilket han är fullt medveten om. Det roliga är att han har en sak / intresse gemensamt med Föredettingen.. ska inte gå in närmare på det, men det är ett klart plus i kanten. Som jag redan skrivit om så vet jag dock inte om det kan bli jobbigt för att han är så seriös. Han har varit singel i 2 år (då det tog slut med barnets mor), jag i en dryg vecka så det är klart att vi har lite olika ingångsvinklar. Att han är rätt så förtjust i mig råder det heller inga tvivel om, hade lite lätt svårt att värja mig mot hans version av att säga adjö då han släppte av mig hemma.

Whatever happens happens, men det blir inget fortsatt fuffens under de närmaste dagarna i alla fall pga dotterns närvaro. Han har dock redan frågat mig om jag vill med i biffen nästa vecka och jag har varken sagt ja eller nej..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Häng med i biffen! Kanske krävs det ytterligare ett möte för att få svar (förmodligen mer än ett, men ändå)? Oavsett vad som händer så hoppas jag att det får dig tillbaka på fötter:)

2008-10-21 @ 21:46:54
Postat av: Maja

biffen??

2008-10-22 @ 14:10:41
Postat av: Louise

Spännande! Du har mitt fulla stöd :-)



Är han i samma ålder som föredettingarna? Jag vet att du inte håller med, men jag tror faktiskt på att träffa någon i sin egen ålder (någorlunda) om man vill ha något seriöst... vilket du säkert inte vill, men OM du vill det. Svårt att få ihop det annars.



Det kommer säkert bli jättebra hur som helst :-)

Postat av: Cia

Det är nog bättre att han är seriös i stället för att ha en player som bara vill 'jaga' och sen inte bry sig ett dugg om dig. Vad du behöver är någon som ger dig tillbaka din självkänsla genom att behandla dig väl. Fast det är nog bra om du förklarar för honom när det känns rätt (men vänta inte för länge) att du har precis avslutat ett förhållande och vill ta det lugnt men att du gillar det du tycker om honom och vill ändå se vart det leder till. Då får du pluspoäng för att du säger att du är tillräckligt nyfiken på honom trots att du egentligen hade velat vara själv ett tag plus att du är ärlig. Win-win situation!

2008-10-22 @ 22:56:24
Postat av: Ellinor

Någon i Köpenhamn: Det blir nog faktiskt middag istället! Han har redan fått mig att pigga på mig avsevärt efter brytningen med Dansken, oavsett om det blir något mer - så bara det är positivt!



Maja: Bio heter det visst!



Louise: Jo, jag håller väl innerst inne med dig om att det är förenat med vissa svårigheter att skapa sig en framtid tillsammans med en 20 år äldre män. Och den här är faktiskt "bara" 12 år äldre :) Vet ju inte vad jag känner för honom ännu, men jag hoppas också på att det blir bra..!



Cia: Du har helt rätt, och han vet faktiskt redan om det här med Dansken (kan ju aldrig hålla tyst!) och att jag vill ta det lugnt. Sedan är det frågan om det räcker för att hålla honom på mattan.. Tack för peppen!

2008-10-24 @ 02:12:07
URL: http://nippertippan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se