Hej då!

Seriöst, people! Tror ni att ni har att göra med ett "basket case"? Klaus (= Dansken) och jag är, sedan nästan en månad, inte tillsammans och jag intalar mig verkligen inte att jag "lever i ett förhållande och har en pojkvän" längre. Jag ser honom precis som han är och vill - i motsats till vad alla verkar tro - verkligen inte ha honom tillbaka som vi hade det förut! Vem vill ha en relation med någon som är så egocentrisk och som uttalat har sagt att han inte vill ha ett seriöst förhållande? Jag är ingen lallande idiot (eller "nickerdocka" som Louise uttrycker det) som bara förlåter och låter honom få precis vad han vill av mig, han vet precis vad jag tycker. Bara för att jag har använt bloggen som ett bollplank så innebär inte det att jag inte har låtit honom få en jäkla avhyvling också IRL då han betett sig som ett svin.

Däremot har vi jävligt bra sex och kul ihop när vi ses och därför fortsätter vi vara "vänner" om man nu kan kalla det så. Ärligt talat så struntar jag fullständigt i vad någon tycker om det så länge det passar mitt liv som det ser ut nu och jag mår bra av det. Och jag kommer inte från "dysfunktionella familjeförhållanden", my God! Säger ni det om alla vars föräldrar är skilda? Lever vi på 1800-talet?

Jag kommer sakna många av er och det är möjligt att jag kommer tillbaka i en eller annan form i ett annat forum då jag inte kan hålla mig borta längre. Den här bloggen har dock förvandlats till något jag inte kan sätta fingret på, men det är helt och hållet mitt fel som låtit den bli för personlig - ett misstag jag aldrig gör igen. Kommer såklart att fortsätta läsa era bloggar och jag finns ju på Facebook/mail. Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Linda K

lev väl! var så god och hör av dig när du kommer tillbaka! kram :)

Postat av: Ellinor

Linda K: I will! Kram!

2008-11-08 @ 15:32:09
URL: http://nippertippan.webblogg.se/
Postat av: Annie - PD

Ha det toppen och var rädd om dig, hoppas vi "ses" i annat bloggformat snart :)

Stor kram

2008-11-08 @ 16:00:48
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: LipGloss Bitch

Ja herre gud väd är det med folk? Bra rutet, ta inte en massa skit. Ha det bäst :)

2008-11-08 @ 16:59:52
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Föredettingen

Om man gör en jämförelse av vad du ville ha ut av relationen med Klaus och vad du i realiteten slutligen fick man konstatera att det föreligger en väsentlig skillnad mellan de två olika utfallen.



Villkoren för er relation har omförhandlats i omgångar och varje gång signar du en deal som ligger allt längre bort från vad du egentligen vill ha. Du önskade en gemensam bas, ett vardagsliv och en vardagstrygghet med förhoppningar om en framtida familj. Det du slutligen fick var att bli någon som han då och då kommer och sätter på. Det är uppenbart att du har fått kapitulera på samtliga fronter.



Det är precis det alla läsare har sett och de blir alltmer frustrerade av att det fortsätter att ske. Därav en del hårda kommentarer endast i syfte att få dig att "vakna". För jag är helt säker på att INGEN som läser och kommenterar i din blogg vill dig annat än väl!



"jävligt bra sex" och "kul ihop" kan man ha med många. Men frågan är om man ska ägna sig åt sådana aktiviteter tillsammans med människor med vilka man befinner sig i ett känslomässigt underläge? Jag tror inte det är hälsosamt. Det bor drygt 6,5 miljarder människor på denna planet så det finns ju hyggligt med alternativ om man vill umgås med andra....



Jag tror du gör helt rätt som stänger bloggen. Inte för att den inte är underhållande att läsa utan för att den är så sammanknippad med din relation med Klaus. Du behöver en nystart i ditt liv och därför är det bra att stänga bloggen.



2008-11-08 @ 17:36:00
Postat av: Anonym

vilken klok föredetting du har...

2008-11-08 @ 19:14:36
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: Anonym

Föredettingen sätter nog ord på vad många av oss tänker.



Önskar dig lycka till!

2008-11-08 @ 19:53:19
Postat av: Sara

Imponerande klarsynhet från Föredettingen! Till Ellinor: jag är rätt säker på att ingen tror att du är en "lallande idiot", tvärt om tycker jag du verkar ha en intelligent skara läsare. Men vet också att det inte är kul att känna sig kritiserad.

Tack Ellinor för en fin och berörande blogg, den första som jag följt och kanske den sista...Önskar dig allt gott här i Köpenhamn ;-) och hoppas stöta på dig i cyber igen. Stor kram från Sara

2008-11-08 @ 21:26:11
Postat av: Karin

Trist att du slutar men bloggandet är väl först och främst för ens egen skull så känns det inte rätt så är det ju inte värt det. Jag hoppas iaf att du får tillbaka blogglusten framöver. Men framför allt önskar jag dig lycka och hälsa, ta hand om dig!

Kramar!

2008-11-08 @ 22:08:10
URL: http://kalasblogg.blogspot.com/
Postat av: Helene

Ååh synd att du slutar, hade precis hittat hit. Du är bra på att skriva.

2008-11-08 @ 22:34:33
Postat av: Lena

Vet du vad honey, för min del så får du leva ditt liv som du vill för det är så att säga ditt liv så jag tänker inte komma med några pekpinnar. Jag är helt övertygad om att du vet vad du gör men du kanske kan råka kicka honom mellan benen från mig ;)

2008-11-09 @ 00:13:56
Postat av: julia

Tack för en bra blogg..! Jag har gillat att läsa dina inlägg mycket. Ditt personliga sätt att skriva tyder på självinsikt och styrka. Positivt att du just haft den styrkan att dela med dig av "vardagsproblem".

Allt gott till dig i fantastiska Kph.

2008-11-09 @ 18:37:31
Postat av: Jerk

Du må ha det så bra Ellinor! Hoppas jag får se dig på nätet någon gång senare..tills dess har vi iaf vår födelsedag ihop ;)

2008-11-09 @ 19:21:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Postat av: Katarina

Typiskt att alla som är bra slutar blogga. :( Har verkligen gillat att läsa här och kunnat identifiera mig mycket med din (kärleks)historia då jag upplevt liknande saker själv.



Jag hoppas verkligen du kommer tillbaka eller allra helst ändrar dig och fortsätter blogga här!



Önskar dig i vilket fall all lycka på livets färd.

2008-11-09 @ 19:57:50
Postat av: mildamakter

Synd att du stänger bloggen, det har varit så kul att följa ditt liv i Köpenhamn. Om du öppnar en ny blogg hade jag blivit glad om du hörde av dig så att jag får fortsätta att följa ditt liv i Danmark :o)

2008-11-09 @ 21:35:16
URL: http://mildamakater.blogspot.com
Postat av: Anonitota

Åh, vad trist!

Jag kommer att sakna dig och din blogg... jag har följt dig sedan innan du flyttade till Köpenhamn och det har varit kul att läsa om dig och ditt liv.

Må så gott!

/Kram :)

2008-11-09 @ 21:39:08
URL: http://anonitota.wordpress.com
Postat av: Karin

Frånskilda föräldrar kan nog vara dysfunktionella likväl som gifta föräldrar. Nåt fel är det onekligen om man ser en kille som "normal" som steriliserar sig och som har noll kontakt med sitt enda barn. Bara det borde få tusen varningsklockor att ringa. Sen har ju de varningssignalerna bekräftats tusen gånger om av hans beteende i övrigt.



Men killen lär ju inte bli ihop med nån annan, eftersom hans liv går ut på att knulla runt, så han är nog villig att vara "vän". Det tragiska är att se hur Elinor intalar sig att alltid tycka exakt det som dansken vill att hon ska tycka. Typ: nu har "vi" kommit överns om att "vår" relation ska se ut så här...



I själva verket går hon bara i hans ledband. Tragiskt tycker jag och konstaterar att de enda som säger sanningen är föredetttingen och Louise. Mitt råd kvarstår: vänd dig til en psykolog, Ellinor. Men jag vet att jag talar för döva öron iofs.

2008-11-09 @ 22:02:11
Postat av: donnasandra

Kommer sakna din blogg! Lycka till med allt och hoppas vi möts igen på nätet i framtiden! Kramar

2008-11-10 @ 01:06:01
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Malin

Jag kommer oxå sakna din blogg! Hoppas du kommer tillbaka när du känner dig redo för att blogga igen, och att man får veta vart du håller till då.

Ta hand om dig!

2008-11-10 @ 08:49:38
Postat av: Elin

du gör rätt. massa folk ska inte tycka så mycket om en relation de inte vet mer om än det du skrivit här. dock tror jag att de flesta vikll dig väl, och det råder ingen tvekan om att du är intelligent och stark, lååångt ifrån någon idiot.



din blogg har varit så trevlig att läsa! tack för att du delgett så generöst av dina tankar. Om du öppnar en lösenordskyddad blogg vill jag gärna läsa om jag får.



Lycka till med allt, livet, karriären, kärleken!

Elin, bloggläsare sen 2005

2008-11-10 @ 10:59:32
Postat av: Alena

Har följt dig länge och vill bara önska dig lycka till i världen utanför bloggen oavsett vad du tar dig för. Kommer sakna din blogg. Ta hand om dig!

2008-11-10 @ 22:06:13
Postat av: Alena

Har följt dig länge och vill bara önska dig lycka till i världen utanför bloggen oavsett vad du tar dig för. Kommer sakna din blogg. Ta hand om dig!

2008-11-10 @ 22:10:45
Postat av: Anci

Instämmer med "Föredettingen" och en hel del andra.Ibland har det gjort ont i mig när jag läst det du skrivit för att jag så väl känt igen mig.Du verkar vara en klok tjej med mycket humor och skinn på näsan.Lycka till i fortsättningen.Hoppas att du fortsätter att skriva när du känner att tiden är mogen.Kram!

2008-11-11 @ 15:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se