PATRIK OCH RIX

Working girl nu i helgen.. därför är det lite tyst. Ville mest bara reflektera över det faktum att Rix FM dedikerar den här helgen till Patrik Isaksson av alla människor. Det spelas alltså Patrik-låtar (inte bara men många) hela helgen. Jag har egentligen ingenting emot honom - lite menlös kanske - men jag menar, hur många hits har han haft liksom?! Fyra-fem? Hade det varit Madonna eller någon annan med lång karriär hade jag inte varit lika förvånad..

GAMLA BEKANTSKAPER

En gammal bekant till mig ringde och i slutet av pratstunden diskuterade vi hur vi skulle kunna hålla kontakten då jag flyttar till Köpenhamn i och med att jag visserligen kommer ha mitt gamla svenska mobilnummer kvar men troligtvis inte kolla det så ofta då jag väl fått ett danskt.

- Sitter du framför datorn nu?
- Eh.. ja.
(Det gjorde jag inte men den var ju på i alla fall)
- Skicka iväg ett mail till mig då!
- Nu?
- Ja!
- Men vi pratar ju redan med varann, räcker det inte med att jag tar din mailadress så hör jag av mig?
- Jo, jo.. okej då.

Kändes rätt genomskinligt, som om han var rädd för att jag med flit skulle bryta kontakten genom att låta bli att maila direkt så han "såg" det och därmed inte göra det sedan heller. Det är egentligen en rätt trevlig kille men de senaste åren har vi hörts av rätt sällan och bara setts ett par gånger, han är typen som inte är så intresserad av en då man är lycklig med en annan kille om man säger så.. Men han jobbar tydligen för ett danskt bolag nu och är i Köpenhamn rätt ofta så, what the hell - kan väl vara nice att ses då han kommer ner nån gång.. jag lär väl inte ha alltför stor bekantskapskrets där nere till att börja med i alla fall. Kanske skulle höra efter om det där danska bolaget inte råkar ha användning för en trevlig liten svensk projektassistent alternativt receptionist...? :)

RÄDSLAN ATT FÖRLORA

Berättade min lilla hemlis om dansken för Anders tidigare ikväll (ni vet, den där jag fortfarande inte kommer att skriva om här förrän.. ja, jag vet inte - förrän det eventuellt tar slut kanske). På samma gång kände jag att det var så meningslöst att fortsätta låtsas som om vissa saker i vårt förhållande är i sin ordning då de i själva verket inte alls är det så jag släppte på det också.. om varför jag inte ryter ifrån och ställer det på sin spets så som jag kanske borde göra. Det handlar om rädslan att förlora. Det mest värdefulla man har måste man vara rädd om - även om det innebär att offra vissa saker för att få behålla det. Åtminstone är det utifrån det jag lever just nu. I vilket fall som helst så är det skönt att känna att jag delvis inte längre behöver upprätthålla den där fasaden för A. Vi har känt varandra i över 4 år och jag bryr mig inte längre om huruvida han ser på mig som en stark tjej eller ej. I många avseenden är jag det men i andra har jag åkt på så många smällar att jag ruskats om ordentligt i grunden och det är bara löjligt att låtsas som om det inte påverkat mig. Jag respekterar hans åsikter men är öppen och spelar inga spel längre oss emellan. Nu känner jag mig dessutom friare då jag vet att han inte läser här längre (A). Därför kan jag också skriva att han hade en jäkligt snygg bild från i somras uppe på sin MSN.. Bara en notering.

PROJECT: REMAKE KAPPA

Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att sy in en kappa (+ eventuellt förkorta den) hos en skräddare? Blir det överhuvudtaget bra? Jag har en superfin (dyyyr) plommonfärgad kappa i underbar kvalitet som jag köpte då jag bodde i Zürich men den är tyvärr alldeles för stor. Skulle vara kul att kunna använda den i vinter, har legat oanvänd i tre år nu :(

MÄKLAREN NIPPERTIPPAN

Det ringer i ett på min mobil idag känns det som..! Orsaken är att de som anmält intresse på min lägenhet (inte alla hundra såklart men ett antal) har fått mitt nummer och nu vill boka in visningar. Lagom kul för mig som måste leka mäklare + röja här hemma. Har i alla fall bokat in ett antal på söndag kväll vid 18-snåret samt en på måndag. De flesta lät som unga killar - varav en Niklas hade en riktigt mörk och sexig röst - och så är det en tjej som var rätt dryg i telefon. Igår fick jag ett mail angående en annons jag satt ut på ØresundDirekt från en tjej som sökte byteslägenheter i Stockholm + Köpenhamn för sin 3.5:a på Østerbro. Nu hade jag visserligen inte haft någonting i Kphm att erbjuda men man kanske hade kunnat ordna något triangelbyte el dyl.. i alla fall så lät hon besviken över att jag redan sagt upp min lya. Jag är ännu inte speciellt nervig över att inte kunna hitta något bra därnere men det kommer väl.. I'll keep you posted.

STÖRSTA BUBBELPLASTRULLEN?




Någon som vill komma över och ha lite klämkalas...? ;)



Klickbar bild

PÅMINNELSER

Elenore påminde mig indirekt i ett inlägg om att vi fyller år om ca 3 veckor (2 ½ närmare bestämt). Det är hon som är brorsans flickvän som heter samma sak och fyller år samma dag som mig (3 år yngre) som jag skrivit tidigare. Är kanske inte sådär överdrivet upphetsad över att behöva bli ett år äldre - vem vill vara 27 liksom.. får ångest bara över att skriva ut siffran. Men det som framför allt ska bli intressant är att se huruvida dansken kommer ihåg det den här gången, förra året glömde han ju bort det. Tänker inte nämna det med ett ljud under de närmaste veckorna och han läser ytterst sällan här så enda sättet för honom att veta det är väl om han skrivit upp det i sin almanacka. Förhörde honom på både när min födelsedag och vår årsdag är för någon månad sedan och jag kan säga som så att det förstnämnda hade han fel på.. årsdagen har jag väl inpräntat i honom så pass många gånger nu att det sitter (13 maj). Det är faktiskt inte så kul att ha en snubbe som inte bryr sig nämnvärt om folks bemärkelsedagar - inte med mening men han minns inte datum helt enkelt. Well, missar han det den här gången kanske han lär komma ihåg den oktoberdagen som dagen då jag blev surare än någonsin förut istället..

"VANKAT OMKRING SOM EN OSALIG ANDE.."

Varit minst sagt oproduktiv de senaste dagarna.. ingen blogglust har jag heller - därav den relativa tystnaden här. Det är så typiskt, söndag-onsdag (ibland -torsdag) är ju "mina" dagar då jag kan lägga upp alla uppgifter precis som jag vill utan schemalagt jobb som stör och vad har jag gjort den här veckan hittills? Vankat omkring som en osalig ande med rastlöshet i hela kroppen men trots det utan ork att göra typ någonting förutom att längta efter sötsaker (herregud, detta kolhydratsug!) och kolla på nya säsongen av Prison Break och Top Model USA YouTube. Det sistnämnda är förresten rätt irriterande eftersom de är uppdelade i 10-minuters snuttar men jag + "vanlig" nedladdning är inte kompisar. Och jag vet att ANTM ju går på TV3 nu men jag råkade få reda på vinnaren på en idiotisk blogg (vilken minns jag inte) så då tänkte jag att jag i alla fall kunde kika på den i förväg.

Imorrn kommer Daniel hit på förmiddagen. Jag har beställt flyttkartonger och lite sådant från Shurgard för drygt 600 spänn (!) och han har bil så då ska vi åka och hämta det. Känner jag för det så kanske jag ber honom släppa av mig i Sollentuna på vägen in till stan så jag kan byta ut mitt trasiga pass mot ett nytt. Beror lite på om jag är snygg eller ej imorrn med - det ska ju tas kort i så fall..! Jag är väldigt fånig men det känns faktiskt lite trist att göra sig av med det gamla passet med alla visum och stämplar (inklusive en fuskstämpel från Lichtenstein de gjorde på turistbyrån i Vaduz för 2 CHF om jag inte minns fel). Så - det var dagens vardagsbetraktelser.. nu ska jag mobilterra min pojkvän! Nattinatti.

PLÅGSAM MÅNDAG

Därför att den kvinnliga förbannelsen "äntligen" behagade sticka in sitt fula tryne - två veckor försenad. Så jag chillar idag och får lite jobb klart med. Plus grinar inombords över bristen på choklad i hushållet. Ska laga mig en fiskgratäng istället. Bra substitut. Inte.

Note to self: Cykla inte i motvind med mensvärk. Det är inte bra att lulla omkring dubbelvikt med kraftig yrsel i typ 10 minuter efteråt.

NATTIPSET

Har ni sett att Vincent Longo nu kommit till COW?! Kul.. och inte precis billigt...

Söndagsgrooming

På söndagar kan man passa på att ägna sig åt lite grooming! Idag har det använts..

Schampoo, balsam, inpackning från
Color Extend-serien, Redken
Rengöring + scrub (i mix enligt instruktion från hudterapeuten), Dermalogica
Ansiktsmask, Clinique
Body butter med papaya, köpt i Kina (Watson)
Nagelbandsremover, Depend
Fotfil, HM
Handcreme (idag som fotcreme), Watson

Groomingsöndag

REKLAAAAAM...!

Pekar inte ut någon/några (fast det kanske inte är så svårt att lista ut ändå) men shit, vad less jag börjar bli på vissa bloggare som uteslutande skriver om enbart 2-3 klädföretag/postorderfirmor för att de råkar annonsera hos dessa personer.. det är så genomskinligt. Efter ett tag så märks det dessutom att det börjar bli svårt att hitta på "teman" för att dessa inlägg inte ska se ut som rena reklaminlägg.. suck.

DET ÄR FREDAG..

Huvudvärk (solen ligger på i min lägenhet från lunch till långt in på eftermiddagen och det blir tokhett) och pre-mensvärk. Smutsigt hår och torra läppar (hej, Rosebud!). Jobb på "mogendans" ikväll.. avvisa alltför förfriskade finska gubbar och vara trevlig mot sura finska tanter i lackoveraller (det är sant!). Men det känns faktiskt helt okej ändå, trevligt då det rasslar lite på lönekontot :) Ha en fortsatt trevlig fredag!

LYSSNA PÅ BOKEN

Jag som aldrig lyssnat på en ljud-/MP3bok i hela mitt liv har nu lånat Martinakoden som ljudvariant på mitt lokala bibliotek. Det bästa hade såklart varit om man fått ladda ner hela till datorn så hade det gått att överföra den till MP3 och lyssna på tåget typ. Nu funkar det så att man går in på bibliotekets hemsida och med hjälp av sitt lånekortsnummer plockar fram boken då man vill fortsätta lyssna (streaming) och det är väl också rätt bekvämt. Det är Martina själv som läser och trots att jag först hade svårt att koncentrera mig på att lyssna och inte göra en massa annat så tycker jag nu att det är  rätt avkopplande. Tar en evig tid bara - just Martinakoden är ju ändå en rätt kort bok (inte ens 200 sidor) och det tar i alla fall runt 4 timmar. Nu har jag funderingar på att köpa den här "lyssna och härma"-kursen i danska på MP3 - det skulle väl vara roligt för utomstående om inte annat att höra mig sitta på pendeln och ljuda knokle røven ud af bukserne (arbeta hårt) och liknande skojigt. Shit, det kommer bli svårt att lära sig danska känner jag..

KAN MAN UTNYTTJA FOLKS SVAGHET SÅ SKA MAN.. ELLER?

Ebbaklänningen


Alltså.. vissa människor! Den här
Tradera-säljaren har "kommit över" inte mindre än sju exemplar av den uttjatade s k Ebbaklänningen och prånglar nu ut dem på auktion för att tjäna en slant. Att någon kan med att springa runt på HM och köpa upp halva lagret för att man vet att massor med tjejer är villiga att betala betydligt mer än de 249:- (väl?) den egentligen kostar är bara så lågt gjort.. Känns det igen från hela Stella McCartney for HM-hysterin?! Jag blir riktigt irriterad..!




SVULLO

Bläää. Bakade banankaka igår (= sockerkaka med två mosade bananer) och tog en stor bit till fikat, sedan lät jag den vara. Idag har jag i stort sett levt på den där kakan (lite vindruvor slank ner med) och nu är den nästan slut.. Hej, flickan med världens sämsta matvanor! Känner mig helt uppsvälld (turkisk mat + massa biopopcorn igår hjälpte också till) men imorgon är en annan dag..

FELTAJMAT

Van GilsBejbi gav sig iväg redan innan 7 imorse till ett möte i Eskilstuna och i detta nu är han på väg tillbaka till Götet :( Tyvärr råkade han "glömma" sin parfym här hos mig (en känsla av att det var med mening dock) och jag är inte den som klagar.. helt underbart att bara kunna gå och sniffa på honom då man känner för det. Ett tips till alla tjejer som vill smälta till en liten blöt fläck varenda gång ni är i närheten av er pojkvän - köp den grå flaskan från Van Gils till honom! Lite annorlunda än vanliga herrparfymer då den väl hamnar på huden.. kan inte förklara doften riktigt men den är fantastisk!

För övrigt så har vi haft det jättemysigt som vanligt.. är så galet kär! En liten miss från min sida dock, kanske lite roligt såhär i efterhand.. Vi kom hem rätt sent igår och han skulle som sagt upp tidigt. Tog en Imovane för att vara säker på att kunna somna men tänkte att det tar ett tag innan den kickar in så vi började mysa lite, så mycket minns jag. Kommer ihåg att jag skrattade massor som ett annat fyllo och vet att vi gosade ett tag men sedan är det blankt, har en känsla av att jag somnade "mitt i" men fick inget riktigt svar då jag frågade honom om saken imorse. Har gjort typ samma sak en gång tidigare - då vet jag åtminstone att vi hann bli färdiga men ut i badrummet kom jag aldrig. I alla fall så saknar jag honom såklart massor nu.. tror jag ska gå och dofta lite parfym ;)

KLUBBDAG

Klubbdag på Wedins med 20% och kanskekanskekanske lyckas jag hitta ett par stövletter (nej, ankelboots är nog inte riktigt my style bortsett från dessa med hög vill-ha-faktor), vi får se!

EN SÅN HÄRLIG DAG.. LALALALA..

Pure heaven att kunna somna (visserligen på Imovane) tillsammans med en varm, doftande dansk - nej, inte ett wienerbröd men jag blir som ett rovdjur av den där Van Gils-parfymen - redan runt midnatt och gå upp av sig själv vid halv 9-snåret och faktiskt känna sig utvilad! Han har redan åkt iväg för ett möte ute på Arlanda och vi ska mötas i stan ikväll - antagligen blir det bio + en snabb middag innan det. Igår då han anlände blev det thaimat, glass och gos.. inte riktigt i den ordningsföljden. Pratat har vi också gjort.. om allt från det här och allt runt det till hans sterilisering bl a (ja, jag vill att han ska gå och konsultera en läkare och det ska han göra har han sagt). För en gångs skull bagatelliserade jag heller inte de saker jag stör mig på utan var ärlig om att jag i vissa lägen känner mig som bottenskrapet på prioriteringslistan. Allt fick komma ut.. Jag vet att han lyssnade och förstod allvaret (han blev inte så lycklig över att höra att jag faktiskt övervägt att lämna honom om det inte blir bättre) och nu är det bara att hoppas att han tar till sig det.


ARG KILLE

Lots of screeeeaming!


Nu äger inte jag något fast telefonabonnemang längre och den här frågan är därmed inte så aktuell för just mig men om så hade varit fallet så hade jag definitivt inte följt
den här mannens exempel om någon säljarsnubbe ringt hem till mig. Vilket de gjorde titt som tätt (Tele2 är värst) men jag är alltid alldeles för trevlig.. även om jag aldrig nappade på deras erbjudande..


Ingen bra idé att ha på högsta volym om du tänker titta på klippet.. liten varning!



GILDA SKOLAN?

Är i rätt stort behov (intalar jag mig) av en ansiktsbehandling och lite grooming just nu men eftersom plånboken behöver samla sig något inför flytten så funderar jag på att boka tid för en elevbehandling på Gilda Skolan. 1.5 timmes ansiktsbehandling + färgning av fransar/bryn + manikyr i samband med det = 580 kr! Det är ju sjukt billigt. Samma deal hos min vanliga hudterapeut skulle gå på inte mindre än 1185 kr (och då är det ändå bara 1 timmes ansiktsmojs) - viss skillnad! Är lite tveksam dock med tanke på att enda gången jag gått hos någon elev (med undantag av frisör) var på Naprapathögskolan och hon som behandlade mig var verkligen sämst, läraren fick hjälpa henne hela tiden. Inte minst så är jag osäker på om jag vågar överlåta mina bryn till någon ovan, där skulle det ju vara katastrof om resultatet var misslyckat - syns ju rätt bra. Är det någon som har erfarenhet av Gilda och kan rekommendera alt. motsatsen?

DYYYRT ATT RÖSTA BLÅTT...

Jaja, visste ju att det skulle bli blå seger så jag sitter ju inte här med hakan nere vid fotknölarna precis. Men man kan ju ändå vara besviken :( Jag ska försöka att inte babbla mer politik (kanske bara då jag vet om D tagit sig in i kommunfullmäktige/Huddinge) men angående maktskiftet i Stockholm så hoppas jag att ni som röstade blått där och någon gång åker kommunalt är nöjda med det faktum att det troligtvis innebär att den relativt nya enhetstaxan snart är ett minne blott eftersom Moderaterna vill införa zonsystemet igen - och fler sådana! Kostnaden för månadskort kommer också att höjas och beräknas landa på runt 900 kronor i månaden (till skillnaden från sossarna som ville sänka priset). Nu är ni väl riktigt glada alla ni som lade en blå röst i landstingsvalet?! (Riktat till stockholmarna) Alltså, jag är rätt upprörd känner jag...! Ändå bor jag inte kvar i landet om några månader. Vilken tur - att jag inte bor i U Väsby då alltså - för då hade det ju blivit riktigt dyrt för mig att ta mig in till stan (M:s idé är att det ska kosta mer ju längre ut man bor). Och med den sänkta a-kassan och höjda a-kasseavgiften.. ja, ojojoj - vilket muntert Sverige det kommer bli!

Over-and-out valblogg.

".. LYSSNA PÅ ALLA FÖRSTÅ-SIG-PÅARE.."

Alltså, det är astråkigt att sitta och lyssna på alla förstå-sig-påare som säger samma saker om och om igen (jag väljer förresten valvakan på TV4). Tror jag ska stryka lite för att inte klappa ihop alldeles av icke-konstruktiva sysslor. Och se på Miljonärerna klockan 21. Sedan är det nog klappat och klart.

Ps. Brorsan har det nog också spännande just nu. Han kandiderar till kommunfullmäktige i Huddinge med lokala
Drevvikenpartiet. Kunde ju tyvärr inte rösta på honom.

VALFLÄSK OCH HÄXJAKT

Låg och vred och vände mig i sängen i natt (= i morse) då jag skulle sova av nervositet inför Valet idag. Ja, själv var jag ju som sagt och förtidsröstade tidigare i veckan men det känns ändå rätt lätt att med typ 95% säkerhet kunna konstatera att Alliansen tar hem 'et. Och då är det Bye bye välfärds-Sverige! För jag vet att jag tjatat om det här förut men jag förstår bara inte hur ett parti (Moddarna) som marknadsför sig som "Sveriges nya arbetarparti" har mage att samtidigt leka någon slags omvänd Robin Hood för att kunna bekosta sitt absolut största valfläsk: sänkningen av skatterna (vilket är frågan de vinner sympatier på - alla vill väl ha lägre skatt men till vilket pris?). Det ska tydligen straffa sig om man bor i Sverige och inte kan få något jobb alternativt är sjukskriven. För alla vet ju att inte minst de långtidssjukskrivna egentligen skulle kunna jobba - de är bara ena lata typer - så därför sänker vi sjukpenningen från 80 till 70 procent (av den tidigare inkomsten) efter sex månaders sjukskrivning. Det är väl en bra idé! (Eller...?). De förtidspensionerade får också skylla sig själva så deras ersättning sänker vi då vi ändå håller på! Och så lägger vi till en andra karensdag i sjukförsäkringen! Låg och jagade upp mig i natt och blev mer och mer förbannad på dessa och andra frågor.. kan säga som så att hade jag inte redan bestämt mig för att emigrera så hade jag definitivt tagit steget då det blir klart med borgerligt styre de närmaste fyra åren. Ni kommer ångra er något så djävulskt då de rika blir rikare och de fattiga blir.. just det, fattigare. Viljan att vilja ha en förändring (ungefär som då vi byter frukostrutiner) är starkare än förmågan att sätta sig in i vilka konsekvenser ett sådant beslut medför..

Nu ska jag tänka bort kvällens potentiellt fasansfulla beslut och ägna mig åt lite nyttiga saker istället. Typ läsa och se på film.


ONORMALT BLIR NORMALT

Ibland önskar jag att det gick att lösenordsskydda enstaka inlägg på Webblogg.. Bare that in mind.

På måndag kommer tydligen dansken hit från Göteborg. Han ville inte säga något innan han visste till 100% att han verkligen kunde komma (de har haft ett flertal stora orders på sistone och han har jobbat typ 24/7). Pga detta har vi inte setts på 4 veckor och det vänjer man sig tyvärr vid.. Jag tycker såklart att det är kul att han kommer och längtar efter att få begrava mitt ansikte i hans famn men samtidigt kan jag inte låta bli att mest känna det som om jag är till besvär.. att den tiden han är här (inte för att jag tror den blir så lång) hade han kunnat använda till att komma ikapp med jobbet. Vet att det absolut inte är så, han messar/ringer jämt och säger hur mycket han längtar efter att få träffa mig och det är ju inte bara för min skull. Tyvärr har det här med att vi ses så sällan kommit att bli normaltillståndet i vårt förhållande och jag kommer på mig själv med att ibland känna mig som singel då vi inte är med varandra (inte för att jag ens tittar efter någon annan för den sakens skull). Om ett par månader blir det visserligen ändring på hela den här situationen då jag flyttar till Köpenhamn. Det som oroar mig är dock inte att jag inte längre tänker något i stil med "Jag står inte ut med att ha det så här!" utan snarare att jag har accepterat att det är så här konstigt. Och det skrämmer mig..

RESTAURANGKNEG

Varit lite tyst.. vilket beror på att jag oftast jobbar så mycket torsdag-lördag (så även denna helg). Då ser mina dagar i stort sett ut så här: åker till jobbet vid 5-tiden, kommer hem vid 1, tar en kopp te och en macka alt. en sömntablett och lägger mig sedan, sover i hundra år på sömntabletten och lyckas ta mig upp först vid 12-1 på eftermiddagen, gör mig i ordning och äter något för att sedan åka till jobbet igen.. Så ni förstår.

I torsdags var det rätt trevligt på restaurangen, igår var hemskt..! Två stora beställningar som till råga på allt anlände samtidigt mer än en timme för tidigt - kocken blev galen och hotade mig eftersom han blev så stressad - och plus det alla andra dansgäster som var mååånga igår. Inte en lugn sekund, övriga matgäster fick vänta på maten och jag kunde inte ge så bra service som jag hade önskat - har bara två händer vilket ingen verkar fatta! - = 0:- dricks på båda beställningarna som hade notor på ca 3000:- respektive 6000:-. Dessutom blev jag tafsad på, stött på, fräst på.. folk hade ut kaffe över ett helt bord och inte ett endaste litet "Ursäkta" kom över deras läppar ("Jag vill ha en ny kaffe") - ja, som ni kan fatta hade jag en härlig kväll. Not. Nu får vi se hur det blir ikväll.. sedan väntar i alla fall några sköna lediga dagar!

EKONOMISKA NIPPERTIPPAN

Alltså, jag vill verkligen också utnyttja den där rabattenEleven som alla andra. Tyvärr kan jag bara inte förmå mig till det då jag vet att de tar ut sådana överpriser för det mesta (bl a Benefit) och att jag kan få tag på det jag vill ha så mycket billigare på eBay. Jag är verkligen för ekonomisk för mitt eget bästa. Men jag vill handla ändå - inte minst för att det är så smidigt att köpa allt från en och samma shop. Vadå i-landsproblem..

VARFÖR INTE TA JOBB SOM STÄDARE DÅ, HENRIK?

"Jag känner att jag kommer närmare verkligheten genom det här jobbet". Henrik Olsson om sitt extraknäck på IKEA. What a load of crap Henrik, varför inte bara erkänna att du behöver pengarna?! Undrar om jag ska säga likadant om mitt restaurangjobb, det kanske vore en bra förevändning till varför jag står ut med dåliga chefer, nonchalanta gäster, tunga lyft och kass dricks.. På tal om det så borde jag messa A nu och få reda på om jag ska jobba ikväll. Vet iofs att det blir ett ja men så länge jag inte messar kan jag leva med förhoppningen om en skön kväll utan slit och släp..

Uppdaterad: Ingen kass dricks ikväll i alla fall.. nästan 300:-. På två beställningar. Wiii!

Testpilot: Laura Mercier Moisturizer Cream

Laura Mercier fuktkrämUtlovade en liten recension av Laura Mercier Moisturizer Cream som jag inhandlade en mindre burk av för ett tag sedan. Testat den en tid och tja.. resultatet är varken bä eller bu kan man säga.

Konsistensen är skön, den kladdar inte, är dryg och går in hyfsat snabbt i huden. Jag har blandhy med torra kinder och fetare partier i t-zonen men måste nog tyvärr säga att den här varken gör under för den torra eller feta biten. Den är återfuktande - men inte tillräckligt - och tonar samtidigt ner de feta partierna något men det blir inte så mjukt och lent som jag vill ha det. Med andra ord, en helt ok dagcreme att använda till vardags men inte värd de 450:- den skulle kostat om jag valt fullstorlek.

Betyg

*** *** ***

DAGENS I-LANDSPROBLEM

Om jag vill säga upp mitt abonnemang hos Lovefilm för att det inte ska förlängas med tre månader så måste jag göra det senast den 15/9. Då slutar filmerna att komma i slutet av månaden. Men om jag nu vill ha kvar mitt abonnemang t o m allra senast slutet av november (eftersom jag flyttar senast den 1/12 om jag inte fått jobb tidigare) så är det tydligen omöjligt eftersom det måste förlängas med tre månader, går inte med två. Dessutom kan de inte överföra mitt abonnemang till danska Lovefilm utan jag måste säga upp det jag har här och i så fall teckna ett nytt då jag kommer ner. Lovefilm suger. Inte minst för att de mottog mina filmer igår (varav jag skickade en förra onsdagen.. men där kanske det är Posten jag ska sura på) och inte skickar nya förrän idag. Man ska kunna få dem på en dag är det meningen. Dåååligt.

Uppdaterad: Det kanske är ödet som vill tala om för mig att jag borde ta mig för något annat de där timmarna i veckan då jag vanligtvis ser på film. Typ söka jobb. Eller sticka ut och jogga. Muhahahahaha!

TANT BRUN?

För inte så länge sedan blev jag kallad för Tant Brun av min mamma eftersom hon tycker att det alltid finns nybakat hemma hos mig. Det är iofs långt ifrån sanningen, jag tycker det är trevligt att baka lite fika om jag väntar besök eller ibland om jag ska åka och hälsa på någon - händer också att jag bakar till mig själv om jag är sugen på något sött (föredrar fikabröd framför godis) och är less på butikernas utbud. Men det blir aldrig något avancerat - typ paj, banankaka, kladdkaka eller muffins - och jag är egentligen inte speciellt road av att baka.. helst ska det gå fort! Idag klurar jag faktiskt på om jag ska ta mig i bakarkragen och svänga ihop något. Skulle vilja baka kanelbullar men tycker det tar sådan tid att få ihop degen plus att det är omysigt att knåda (hamnar ju deg innanför naglarna, not nice) och meckigt med att få till lagom degspad och allt sån't där. Kanske får bli muffins med äpple och kanel istället.. vi får se!

GJORT MIN PLIKT

Och idag har jag förtidsröstat också. MP i riksdagsvalet och blankt i de två andra. Så var det lilla roliga över. Nu håller vi tummarna för en röd seger på söndag!

FASHIONVAL

Hittade en skojig liten lista hos Engla som jag var tvungen att sno! Här är vad jag föredrar då det gäller..

Väskor >> Mellanstora, inte alltför oformliga/påsiga varianter. Och ingen plastig look, tack! Suktar efter en Mulberry Elgin så där ser ni ungefär vad jag gillar..
Mulberry Elgin
Skor >> Med åren har jag blivit lite mer bekväm av mig och kutar inte längre runt i jättehöga klackar hela tiden. Men överlag så föredrar jag stövlar - klassiska med mellanhög klack - eller pumps med rund tå och lite halvchunky klack (de här från Seychelles är supersnygga). Är det lite varmare står jag inte ut med skor som sitter åt eller är för höga så då blir det antingen sköna ballerinor eller öppna kilklackar.

Solglasögon >> Struntar jag faktiskt i. Har några billiga varianter och de duger, blir ändå nya varje år.

Byxor >> Klassiska raka välsittande kostymbyxor (i svart). Eller allra helst highwater men det blir det mest på våren/sommaren.

Badkläder >> Badar inte så ofta att jag bryr mig. Har en rödblommig variant från HM som jag använder på beachen och några andra som jag solar i på gräsmattan men det skulle vara nice att hitta en riktigt välsittande bikini.

Jeans >> Mellanblå stuprör. Gillar - som Engla - Acne eller &denim/HM.

Toppar >> Vita tajta bastoppar med rund halsringning. Föredrar toppar framför linnen och vitt framför svart. Ska det vara något annat än basvarianter så gillar jag skira saker, gärna med puffärm.

Klänningar >> Har ett par tvättade sidenklänningar med jättesnyggt fall som jag älskar. Femtiotalsinspirerade med vidd i kjolen är också snyggt. Och wraps. Letar fortfarande efter den perfekta stickade klänningen till hösten.

Smycken >> Enkla guldsmycken eller långa halsband (där är jag fortfarande fast i boho-trenden). Ska det vara armband passar jag bäst i väldigt tunna sådana då jag har en väldigt smal handled. Bär sällan ringar och då det det gäller örhängen föredrar jag enkla pärlor.

Ytterkläder >> I vinter blir det min Day Birger et Mikkelsen-kappa på nytt, den är supersnygg! Plus det här nytillskottet från HM. Är det inte urkallt gillar jag små skräddade kavajer, gärna med "mc-krage".

Bubbelvatten >> Nej, usch!

ÄNNU MER SHOPPAT


Hoppsan, så tossigt det kan bli om man har nästan ½ timme på sig innan bussen ska gå och kikar in i några butiker under tiden. Då kan man ju faktiskt hitta en alldeles underbar, skir svart-grönblommig klänning med puffärm och knytband bak från Lindex (av alla ställen...!) för bara 299:- som man naturligtvis måste ha...! Och tvåpack svarta strumpisar.


Klicka på bilden så blir den större

SHOPPAT


Klickbar bild

Just det, blev lite shoppat igår med. Ingenting avancerat.. men en gosig turkos halsduk, grå/svarta ullstrumpisar och världens bästa stay-ups (DIM) från Åhléns samt en microskugga i Vanilla (att använda som highlighter) och foundationsvampar från Make Up Store.

FÖR LITE SEX GER OANADE SYNDROM

Igår kväll på telefon menade dansken att han har fått "utstående öron" fast det var ett annat ord på danska för utstående som jag inte minns. Satt som ett frågetecken innan han slutligen förklarade att det är ett talespråk som betyder att man har fått för lite sex på sistone. Tell me about it..

IGENOM PÄRSEN

Toppenfint väder ute idag och jag vaknade med ett ryck då dörrklockan förde en massa oljud för ½ timme sedan. Kvartersvärden + en kille till och den där besiktningen jag oroat mig lite för gick som en dans! Inga anmärkningar att tala om, bara en förmaning att städningen är de noga med vid avflyttning. Kostnaden om jag inte skulle ha städat ordenligt blir (bara) lite över 2000:-, det är nästan så man börjar överväga om det skulle vara värt det att strunta i städningen och betala det. Flyttstädning är ju nämligen det värsta med att flytta, jag jobbade ihjäl mig då jag drog från Skövde i januari 2005 och den lägenheten var ändå knappt 30 m2, den här är större. Men det är klart att jag aldrig skulle lämna det ostädat efter mig, även om det är frestande.. Nu ska det jobbas lite - lämning på tidningen idag - och sedan är det storhandling, besök på Apoteket (hämta ut nytt recept på mina B12 + sömntabletter) samt besök hos skomakaren (klacka om två höst-/vinterskor) som gäller. Ha en bra dag!

Ps! Ni vet väl att om det borgerliga blocket vinner valet så höjer de gränsen för frikort för både sjukvård och medicin. Värt att tänka på om du ofta går till läkaren eller behöver regelbunden medicin..

NYTTIGA SAKER ATT GÖRA INNAN FLYTT

Ett axplock av sådant som jag tänkte kan vara bra att göra innan man lämnar landet:

Göra cellprov
Det är helt terrible men jag har faktiskt "missat" samtliga mina sedan jag först började få kallelser vid 23. Nu är jag snart 27. Det är verkligen inte okej och därför tänkte jag snart boka en tid (fast jag brukar få sådana där trevliga lappar lagom till min födelsedag i oktober).

Fixa nytt pass
Fick en kommentar av killen i passluckan vid återkomsten från Kina att det fanns en risk för att min inplastade sida med alla personuppgifter på i passet snart kommer att gå sönder. Och då är det ju obrukbart. Kan vara bra med ett giltigt pass och slippa åka över bron och fixa det liksom.

Fixa tänderna
Ja, kolla om det finns några hål.. rensa tandsten och plack.. det där. Om bara City Dental kunde ringa tillbaka någon gång som de lovat - kan ju ta ett tag att få en tid.

Göra klamydia- och HIV-test.. finns det fler test?
Gör jag visserligen med jämna mellanrum (ok, inte HIV - det var 7 år sedan).. senast då K och jag började kila stadigt men det är alltid bra att ha sådant gjort (inte minst då man inleder en ny relation). K:s kommentar då han hörde om HIV-testet? Tja, det vore ju bra om du talade om resultatet för mig då. Jo. Idag (= 11september) var det förresten Klamydiadagen. Apropå inget speciellt.


Sedan har vi ju såklart allt det praktiska (typ jobb, bostad, flyttbil.. yadayada) men det säger ju sig självt.


KINKY?

Rope
Note to self: Imorgon då kvartersvärden kommer för att göra sin tekniska besiktning av lägenheten kanske det inte är så himla lämpligt att förevisa sina små repstumpar runt sängstolparna. På något sätt glöms de alltid bort då K varit här och lekt tjuv och polis ;)

Med andra ord.. ta bort!!!



NEW HAIRDO

Hade tid hos favoriten Natalie på Mirres idag. Klippning + intensivtoning/slingor blev det och jag är hur nöjd som helst! Försökte ta ett foto men med mobilkamera samt det faktum att det är kväll gjorde bara att det blev mörkt och fult så ni får klara er utan.. dessutom har jag ju ingen före-bild. Tänk er från solblekt, halvlångt och i behov av en toppning till lång chokladbrun page + halvlugg - lite flikigt fram - med röda skiftningar. Rätt stor skillnad och väldigt höstigt. Och allt för "bara" 1200:-. Får ju jobba med håret en hel del förstås efter tvätt eftersom jag har självfall (frisyren är klippt för att vara rak) men so be it. Har dock inte haft såhär kort hår på.. länge så det är lite ovant. Uscha, kommer sakna Natalie då det är dags att flytta till Köpenhamn!

SKA DET ALDRIG BLI BÄTTRE..?

Många tankar som snurrar i skallen just nu och jag har ingen större lust att sätta dem på pränt. Så jag struntar i det. Istället låter jag tiden gå, väntar och våndas och irriteras åter igen över att jag låter nöja mig med det som börjar kännas som ett Status Quo. Enough said.

Nu: tillbaka till
bästa boken!

VALTAJM

Peter Eriksson och Maria Wetterstrand
Får min röst?

Om exakt en vecka är det dags att traska iväg till vallokalen igen (även om jag kanske väljer att rösta innan dess) och jag har fortfarande inte bestämt mig riktigt för vilka som får min röst. Faktum är att jag inte ens har funderat så mycket på saken fram till nu. Jag är inte så himla hemlig med min politiska åskådning och kan därför avslöja att jag i det allra första valet där jag fick rösta (måste väl varit '98) valde att lägga min röst på MP i riksdagsvalet och V i landstings-/kommunalvarianterna. '02 röstade jag pinsamt nog inte, hade precis flyttat till Skövde och fick mitt röstkort till den gamla adressen i Stockholm och ja, det blev krångligt helt enkelt.

Inför det här valet känner jag åter igen att det inte riktigt angår mig i och med att jag faktiskt lämnar landet (för gott?) inom några månader och därmed överväger jag att rösta blankt utom i riksdagsvalet (definitivt i kommunalvalet - struntar fullständigt i vilka som får makten här i förorten). En del av anledningen till att jag alls tänker rösta (förutom att jag innerst inne vet att det är min plikt) trots att jag drar till Danmark är dock att jag är lite orolig för vad som händer med "oss" om det övergår till att bli ett borgerligt styre - och jag vet att risken är stor just den här gången.. Ska inte snöa in mig på sakfrågor men att ett
parti som bl a vill sänka arbetslöshets- och sjukersättningarna, höja a-kasseavgiften och på andra sätt öka klyftorna mellan inkomstgrupperna i samhället ska ta del i uppdraget att bilda en regering gör mig lite mörkrädd. Så sorry, Fredrik Reinfeldt - hur sympatisk jag än tycker att du verkar så kommer det regna badbollar från himlen innan du får min röst.

Å andra sidan är jag inte så värst nöjd med de åtgärder som den nuvarande regeringen har kommit med de senaste åren heller och även om GP är lite småmysig sådär så lever han inte som han lär. Och sådant kan inte respekteras. Naturligtvis finns det egentligen inte något parti som tycker som jag i samtliga frågor men efter att åtminstone ha gjort en översiktskoll så kan jag konstatera att det troligtvis blir en röst från Nippertippan på MP i år igen (ska dock läsa in mig lite mer innan jag fattar det slutgiltiga beslutet). Ska man vara cynisk så gör det ju kanske varken till eller från - bildar MP regering så får man ju S och Göran "på köpet" så att säga - men jag tycker det är viktigt att inte minst miljöfrågorna får uppmärksamhet genom att deras mest ivriga förespråkare får vara med och bestämma lite också. Dessutom gillar jag verkligen både Peter Eriksson och Maria Wetterstrand skarpt. Men vi får se.. än är inget klappat och klart!

SVIKNA FÖRESATSER

Bestämde mig för att jag behövde en ledig hemmakväll och tackade nej till jobb. Har istället spenderat aftonen med en film (Dråpet - okej) samt den riktigt fängslande Män som hatar kvinnor. Är helt ivrig att få återvända till den senare.. där ser man vad fördomar (trodde att det var någon Jan Guillou-liknande historia) gör att man missar - men nu har jag äntligen tagit tag i den! Tyvärr får jag lite ångest över att vara ledig då jag hade kunnat jobba och tjäna pengar, kommer alltid på mig med att banna mig själv för att jag faktiskt kunde använt de där ointjänade slantarna till något (typ lagt dem till Köpenhamnskontot) istället för att vara en sådan slacker. Dessutom blir det aldrig något av mina planer för vad jag lovar mig själv att göra då jag har en ledig kväll.. stryka alla miljoners lakan/påslakan som ligger och skräpar (ja, jag är Monica - stryker mina lakan).. svara på alla mail som jag ständigt har dåligt samvete för.. göra grejorna till tidningen i god tid för en gångs skull (sitter alltid uppe natten före de ska lämnas).. söka en radda jobb. Nej, här sitter jag istället med min tekopp och min bok. Som jag ska fortsätta plöja nu!

BACK TO BROWN

För övrigt så blir jag brunett igen på måndag. Nu = mörkblont solblekt. Ser inte så illa ut och jag trivs rätt bra men känner mig betydligt mer drama i mörkt hår. Med min ständigt bleka hy, fräknar och smink som drar åt guld-persika vilket är nyanserna jag oftast väljer. Synd att jag inte är bättre på att klatscha till det med lite färggranna kläder. Men det ska bli skönt med en liten uppfräschning!

SJÄLVGODA NIPPERTIPPAN

Borttaget inlägg. Eftersom det inte framgick att det var skrivet med distans och inte menat som ett påhopp. Och jag ville inte såra någon med flit. Så förlåt.


YTTERLIGARE EN STICKAD KLÄNNING

FCUK klänning




Jag fortsätter
min jakt på stickade klänningar. Den här från FCUK är i klockren modell även om färgen lämnar en del i övrigt att önska. Nog för att den ser senapsgul ut på bilden men färgen skulle likaväl kunna dra åt brunt - grönt IRL. Dessutom är det rätt dyrt med £65 (+ ytterligare £10 för frakt) då det rör sig om 50% ull, 50% akryl. Undrar om den finns i French Connection-butiken i Gallerian så man kan titta lite närmare..







DET BÖRJAR LJUSNA I HORISONTEN..

Livet börjar faktiskt kännas lite trevligt igen efter den senaste tidens misär. Kom precis hem efter en helt okej kväll på jobbet för en gångs skull, lagom med folk och jag hade en jättetrevlig 4:a bl a som kom och åt. Det var en kille med sin tjej samt hans/hennes föräldrar och jag vet inte.. men om jag hade varit tjejen i fråga så hade jag nog blivit lite småsur på min pojkvän för snubben flirtade ju med mig! Eller så gjorde han inte det utan var bara allmänt övertrevlig och frågade personliga frågor bara-för-att men nog kunde det misstolkas alltid. En sådan tur att jag är så superprofessionell (!) och verkligen inte flirtade tillbaka. Fast det kanske jag borde gjort för trots en nota på nästan 1 300 :- så fick jag ingen dricks. Men det gjorde ingenting.

Innan jobbet var jag och tog en fika med min bror på
Gateau och överlämnade försenad födelsedagspresent - en dvdbox med typ 32 skivor med Simpsons-avsnitt (köpt i Beijing) + 200:-. Det var nog en bra present. Som glasyr på tårtan så har tandvärken (ok, inflammationen i tandköttet) blivit betydligt bättre under dagen och jag kan nästan tugga på vänster sida nu! Dags att trilla i säng - imorgon ska jag antingen jobba på kvällen eller så kommer dansken (kanske både och!). Nattinatt.

POLKADOTKLÄNNING

Prickar på klänning


Jag kunde faktiskt inte låta bli att klicka hem den här fina 50's klänningen från
Asos nu då den inte kostar mer än 135:-! Det är samma som Engla har på sig här så ser ni hur den ser ut på.. Min order ligger fortfarande och brummar i deras system efter tre dagar så vi får väl se då den hittar hem till mig.

Inte för att jag vet riktigt då jag kommer ha användning för den, springer inte precis på cocktailpartyn titt som tätt och den känns lite för fancy för att gå ut i men har ju spanat på den länge så nu var jag tvungen..! Om inte annat så är det ju trevligt att bara ha en massa fina klänningar hemma hängande i garderoben. Eller nåt.




VR-RABATT PÅ ELEVEN

Missa inte att Veckorevyn ju har 25% rabatt på Eleven idag och t o m 21/9. Koden du behöver är VR19 (gäller ej om du köper på postförskott). Själv skulle jag inte ha något emot att investera i både en och två och tre saker men eftersom det är annat som står längre upp på "Vill-ha-listan" så blir det nog inget köp. Tyvärr.

OMTÄNKSAMHET KAN FÅ MOTSATT EFFEKT

F d Herr "Vänsterprassel är mitt andranamn" har bombarderat mig med smädelser om dansken halva kvällen. Vår något okonventionella relation verkar störa honom betydligt mer än vad det stör mig.. han tycker att det är "synd att du är så lost på honom".. "han älskar dig inte tillräckligt mycket".. "du måste ju vakna" osv. Jag vet inte, måste allt hända på en gång? Är det inte nog att man längtar otroligt mycket efter varann då man inte kan ses mer än 1-2 ggr/månaden för att man bor 50 mil ifrån varann just nu? Räcker det inte med att då man väl ses är det extremt intensivt och underbart och att vi har prioriterat att umgås med varandra under den tiden istället för att hänga med släktingar och vänner (hans familj vet att han har mig men nej, jag har inte träffat dem - de bor i Danmark)? Måste man hysteriskt planera för samboskap, barn och Gud-vet-allt direkt? Visst är det frustrerande ibland att aldrig få uppleva vardagen ihop men för det mesta trivs jag faktiskt med att ha det som det är. Vi ses lite väl sällan just nu men å andra sidan är det skönt att kunna koncentrera sig helt på sig själv då vi inte är med varandra och helt på oss då vi väl ses. Köpenhamnsflytten kommer ju dessutom att innebära en förändring.. det kommer att vara vår gemensamma lägenhet även om jag bor där 100% av tiden och han kanske 50%. Jag vet att han (du) bara vill mitt bästa men jag är faktiskt lycklig med dansken. Lovar.

GODA TANDNYHETER

Käftis idag gick såbrasåbra! Slank in på akutkliniken strax efter 5 och då var det ett par nummer före mig. En dryg timme tog det innan jag kom in men det gjorde inte ett dugg eftersom mamma + R anlände bara ett par minuter efter mig, visste ju att jag skulle dit så de skulle gå och kolla läget och råkade komma i precis rättan tid.. satt och snackade bort väntetiden. Väl inne tog det inte mer än 10 minuter! Hon röntgade och kom - som jag trodde - fram till att det inte är själva visdomstanden som spökar utan en infektion i tandköttet orsakad av att tanden pressar på. Ska äta penicillin i 10 dagar men får jag inte mer besvär senare finns det ingen anledning att operera väck tanden om det inte är så att svårigheterna med att kunna hålla rent så pass långt in i munnen leder till att det blir hål. Det verkar nämligen som om visdomstanden däruppe har växt klart medan den där nere kan växa lite till.

Hur som helst tänker jag ändå boka tid på
City Dental så fort som möjligt för att göra en grundlig undersökning. Ungefär hälften så dyrt jämfört med Folktandvården rimmar inte illa alls! Så slipper jag i alla fall gå omkring och oroa mig för vad allsköns strunt det kan finnas därinne i form av hål, tandsten och sådant..


AKUT MANIKYR?

Allt vad det gäller mig är visst akut nuförtiden.. Men är det någon som känner till något ställe i Stockholm där man kan få manikyr på drop-in? Idag har två naglar gått av och det är inte roligt alls..

TILLSKOTT I KASSAN

Idag är det jag som åker till akutmottagningen på St Eriks sjukhus!

Och en annan glad nyhet är att min snälla mormor och morfar ger mig (+ min bror och kusin med gissar jag) 5000 kr bara sådär! Innan de ens visste om tandproblemet. Så nu kan jag faktiskt betala för kalaset också *glad*.

DAGENS BANTNINGSTIPS

Fortfarande pausmusik som spelas hos Nippertippan men under tiden ska jag bjussa er på ett riktigt bra bantningstips för er som är i behov av det. Få ont i en visdomstand. Du äter därmed enbart då det förefaller risk för svimningsattack om du inte får i dig någonting (i och med att du både har svårighet att överhuvudtaget öppna munnen samt att tugga någonting alls på vänster sida) och din huvudsakliga föda består av te och infektionshämmande munskölj (samt någon enstaka halvliter mangosorbet). Som lök på laxen drabbas du dessutom av nästan PMS-liknande syndrom (vilket ju är hääärligt för någon som inte lider av det vanligtvis att prova på) vilket gör att du går omkring i en ilsken dimma mest hela tiden. Inbillningssjuka är en annan fördel med denna kur eftersom du hela tiden intalar dig själv att Du behöver inte ringa tandläkaren - det går över. Det sistnämnda börjar som tur är gå över och imorgon tänker jag möta mina demoner. There you have it.. dagens bantningstips! Ni behöver inte tacka mig.


KORT PAUS

Pausfågel
Alltså, det där ska föreställa en pausfågel. För jag gör ett kort uppehåll här ett par dagar bara (nej, ska inte sluta blogga!). Känner mig otroligt slutkörd just nu såväl fysiskt (tandvärken frestar på rätt rejält + att jag sliter ut mig för mkt på restaurangen) som mentalt och det gör att jag känt mig både trött, sur och oinspirerad på sistone. Och det är inge' kul att bara släppa en massa klagobomber här. Så jag återkommer om ett par dagar då jag hunnit ikapp med allt som släpar efter samt hunnit ta igen mig lite. Och förhoppningsvis gått till tandläkaren, det börjar bli outhärdligt nu - inser faktum att jag måste göra något åt den där för****ade visdomstanden! Vem vet, kommer kanske nåt inlägg här emellan i alla fall om jag inte kan hålla mig - är ju trots allt beroende av att sätta mina tankar på pränt. Men om inte så återkommer jag om ett par dagar. Så jag hoppas ni fortsätter kika in här ändå! Kram till er!

FUCK OFF

Bara en kortis nattanteckning för att bl a förkunna att jag pekade finger bakom någons rygg ikväll. Det har jag nog inte gjort sedan jag var betydligt yngre tror jag.. men jag blev så j**la förbannad på kärringen på jobbet. Att ge mig en åthutning för att jag städar upp efter någon annans misstag (praktikanten hade ut rätt mycket vin på det dukade bordet så jag fick byta duk och hålla på och fixa) istället för att göra något som skulle göras typ 20 minuter senare (ställa ut ölflaskor på borden). Ingen logik, hon vill bara visa att hon är bossen liksom. Vad fasen, jag jobbar livet ur mig - ikväll 9 ½ timme - och tar aldrig ens någon rast - de ska vara otroligt glada att jag ens är kvar fortfarande så dåligt organiserad som den där restaurangen är. Ett exempel på vad de sysslar med, de har som sagt en praktikant just nu som har blivit ditskickad av Försäkringskassan på arbetsträning efter att ha varit sjukskriven i 2 år. Hon ska arbeta 10 timmar den här första månaden, i tisdag hade hon arbetat 3 och idag blev det 7..! Och hon ska egentligen inte ens arbeta i ordets rätta mening, hon ska titta på och lära sig. Hon var rätt sugen på att bara dra om man säger så. Snacka om att utnyttja gratis arbetskraft! Blir förbannad. Nu ska jag sova, för ja - jag ska jobba imorrn kväll också.

Tror jag får döpa om den här bloggen till "Klagomuren" eller något liknande, det är mycket sådant nu..

DON'T GO..!

Satte morgonteet i halsen.. neej, Lindisen! Nu får jag jättedåligt samvete för att jag inte hann kommentera senaste inlägget, mejlar dig sedan vännen!

BÄVAN

Nu har jag tagit en sådan där härlig Imovane och ska försöka sova asap. Imorrn väntar nämligen stor beställning på 60 personer och minst 8 timmars oavbrutet spring. Lagom roligt att försöka peta i sig något vid lunchtid och sedan veta att man inte hinner äta något igen förrän typ 10 timmar senare. Håller tummarna för att chefen åtminstone tagit in ytterligare hjälp också så att jag inte blir själv men det ska man nog inte räkna med.. Nåja, hinner jag inte kika in här imorgon så vet ni varför. Godnatt!

AWESOME RAGS! OCH NYA PUB

För ett par dagar sedan tog jag äntligen tillfället i akt att kolla in nya Awesome Rags! Kanske inte sådär jätteimponerande, var rätt trist.. men jag spanade i alla fall på en grå kofta från Malene Birger (kan tyvärr inte hitta den på hemsidan) samt denna från Dagmar jag känt lite cravings efter ett tag.

Dagmarkofta
Så söt! Hur som helst är det roligt att PUB börjar fräscha till sig lite efter alla år i skymundan av t ex Åhléns och NK.. blir intressant att se varthän det barkar så småningom!