.. och så lite tårar på det!

En bra dag på jobbet, men då jag slutade kl. 16 åkte jag till IKEA i Gentofte och det knockade mig totalt! Två bussar, 45 minuter för att komma dit.. vandrade runt, köpte lite krafs (bra kudde, badrumsmatta, ljus, skoförvaring, cd-förvaring etc).. beställde en BONDE-skänk att ha som tv-bänk.. insåg att den inte fanns på Tag-själv hyllorna utan att man skulle få gå ända till varuutlämningen.. omöjligt att på egen hand hämta den och sedan släpa tillbaka till transportservicen för hemkörning.. struntade i att köpa den.. tre bussar, en timme hem med händerna fulla.. jag är en slagen kvinna!

Till på köpet åker känslorna berg- och dalbana (PMS skulle jag tro), gråtfärdig för att jag tolkar in en massa strunt i sådant som har med Dansken att göra* och inte får tag på honom på telefon så att jag får höra hans röst. Jobbigt.

* Typ "varför har jag bara fått Puss i slutet på mail/sms på sistone och inte Pusssssssss och XXXXXXXXX?"

Musikminnen från gamla tider

Ägnar dagen åt att packa upp flyttlådor. Då jag kom till cd-skivorna (dvs, de jag ännu inte importerat till I-tunes och sedan kastat) kom världens nostalgitripp över mig då jag hittade Florian Ast med bl a "Sex" på. Minnen från mitt år i Zürich 2000/2001 och hur vi tokdansade då den spelades på stamstället Nelson. Sunkställe och köttmarknad, men det fattade man ju inte då.. Fast jag tycker faktiskt fortfarande att det är en bra låt!

Texten: Jag vill ha sex från morgon till kväll... :p


Nytt sminkbord!

Idag har jag impulsshoppat ett toalett-/sminkbord! Udsalg sista dagen, 2250:- på fina Isabellas. Blev en vit, charmigt sliten spegel med fasett också (till hallen), 450:-. Hemkörning tog bara ett par timmar.

Mitt sovrum är inte jättestort så jag har lite svårt att bestämma plats för bordet.. finns bara två alternativ egentligen. Antingen så som på bilden, vid fotändan av sängen, eller framför fönstret. K får säga sin mening då han kommer nästa helg. Nu fattas bara en klädd pall (i stil med denna från Ilva, fast helst inget massproducerat), en liten spegel att ställa på bordet samt lådinredning (Muji har bra i plexi). Sedan slipper jag sminka mig i köket och snava över skuggor, ögonpennor och rouge över hela lägenheten..


Hemklickat: Väggdekoration

Sitter här i mitt element-lösa kök och huttrar under en filt.. Har precis roat mig med att klicka hem den här fina väggdekorationen i vinyl som jag tänkte skulle få pryda ena väggen i hallen. I skogsgrönt dock. Lär komma bild på resultatet då den är på plats.


 Från
Etsy såklart - $53.30 inkl. frakt.

Skäms!

Jag är dålig på allt just nu.

- På att höra av mig till folk
Mail som borde skrivits, samtal som borde ringts.. Snart har jag inga vänner utan f d vänner (och släktingar, fast dem är det väl svårare att "bli av med")

- På att fixa i ordning lägenheten
I fredags fick jag besked om att soffan är 4 veckor (!) försenad och då gick luften liksom ur mig. Har sådan beslutsångest och orkar inte surfa och gå i fler möbelbutiker (förvaring av böcker, soffbord, tv-bord, matsalsgrupp..).

- På att blogga
Inte minst i
ytliga bloggen. Hann inte med den i slutet av sommaren eller sedan i och med alla flyttförberedelser + flytt och har ännu inte orkat dra igång igen.

- På att piffa
Varje morgon är en kamp för att  öht ta sig upp ur sängen (är så trött!) och eftersom jag aldrig är så förutseende att jag lägger fram kläder till dagen därpå redan kvällen innan så blir kombinationerna tråkiga.. har ingen fantasi. Tycker inte ens det är skoj att handla kläder längre så det kanske är förklaringen.. fast jag är rätt less på dem jag har.

- På att ta hand om mig själv
Äter dåligt igen, motionerar inte..

Höstdepp på g?

Kraftfull, originell och känslig..

Många har gjort det här testet, så också jag såhär till frukosten. Och resultatet blir..


Om jag inte vore så rädd för att släppa taget

De där hjärnspökena som dyker upp då och då börjar bli riktigt besvärliga. Jag kallar dem Paranoid och Överanalysera. Det läskiga är att de får mig att tänka farliga tankar.. att det kanske vore bättre att inte ha det alls än att ha det och aldrig kunna slappna av till 100%. Kan man någonsin glömma det som varit och se framåt...? Jag börjar undra.

Dagens..

.. ja, vad bra!
Grönsakslasagne till frukost (dvs lunch). Gott.
Skrattade högt till nedladdat gårdagens Idol.
Kunde kånka hem den efterlängtade tebryggaren från jobbet. Ska se vad all the fuss is about..

.. nej, vad öken!
2 veckor kvar tills jag får träffa Dansken. Dumma Sterling och SJ ville inte samarbeta så jag kunde åka till Gbg imorgon.
Idel beröm från K tidigare i veckan, litet argument idag. Jag har alltid sagt vad jag tycker och det fortsätter jag med.
Stulen cykel. Kanske inte bara borde ställt den utanför porten med punktering, olåst.. Men det tog hela 2 veckor!


Dagens beundrarmail

Hej Ellinor (verdens bedste i kundeservice :) )


Vil bare sig dig tak for dit engagement for XXXXX XXX og de svenske kunder. På baggrund af din indsats skulle vi nu gerne få vores fair share...


Your are showing the right spirit.


Tak endnu engang.


Presi :)


Det är mycket trevligt med uppskattning. Från Karsten.

Inredningsbryderier

Nu var det en dryg vecka sedan jag flyttade in i nya lägenheten och utvecklingen går framåt med.. försiktiga steg kan man säga.

Sovrummet är väl det enda som börjar se beboeligt ut efter att en två meter bred vit IKEA Paxgarderob med skjutdörrar fått göra min 1,20 säng sällis. Tänker mig också ett sminkbord modell mindre (för att inte allt ska ligga utspritt här och där i hela lägenheten) vid fönstret och möjligtvis typ en "stålställning i form av en kropp man kan hänga kläder på" (någon som vet var man köper sådana?) i hörnet bredvid. Sedan är det nog på gränsen till knökat därinne. Hade tänkt att tapetsera en fondvägg (just nu är det vitt - som i hela lägenheten), men det kommer onekligen få rummet att kännas ännu mindre.

Vardagsrummet är det värre med eftersom jag inte har en 100%-ig bild av hur jag vill ha det.
Soffa är beställd för två veckor sedan på BoConcept och kommer om precis en månad är det sagt. TV beställde jag faktiskt ikväll och det blev en sådan här. Sedan är det stopp. Vill helst inte ha en traditionell bokhylla och har därför varit inne på väggskåp och hyllor (finns rätt fina moduler på IKEA faktiskt). Problemet är att det är väldigt modernt, vilket rimmar illa med den typen av vitrinskåp som jag också tänkt mig. Sett framför mig vitt-vitt-vitt och lite gammaldags "Shabby Chic", men nu funderar jag på att köra på valnöt istället vad gäller väggmoduler / tv-bänk och sedan vitt på vitrinskåp och soffbord. Samt matsalsbord, men det får bli ett senare projekt.

Köket är så litet att det inte är mycket att orda om, där ska vi ta ner det fällbord som sitter i "normal sitthöjd" nu och ersätta det med ett barbordskiva. Fyndade två barstolar i ek på JYSK för totalt 300:-! Och ovanför bordet kommer den här lampan sitta som jag gillar himla mycket, inte minst för dimmerfunktionen. Ny kyl / frys samt spis och kåpa vore också en dröm, men det får vänta tills jag vinner på Lotto..

Det lär väl komma bilder då allt är klart. Om några år med andra ord.


Ett varningstecken att t o m andra tycker man är för fokuserad (manisk?) på jobbet

Då man kollar jobbmailen hemifrån, svarar på något viktigt med bl a CC till chefen och sedan får ett svar från sagda chef att "Slap dog af!" och att vi talar om det imorgon.

Livsmedelsaffären från Östtyskland

Jag som alltid trott att Netto och Lidl var the lowest of the low när det kommer till livsmedelsaffärer, har idag besökt Aldi - det enda häromkring som har öppet på söndagar. Och Herre min hatt, som Trine skulle säga! Inte ett märke jag kände igen, handtextad skylt med "Kondomer, 29.95" vid kassan, minst sagt tvivelaktigt klientel (mig själv exklusive såklart *s*) och att paret bakom mig i kön dessutom pratade tyska fick mig att känna det som om jag var på besök i någon obskyr förort öster om Berlin.

Tror att mina besök där i fortsättningen endast kommer vara för att nödproviantera. I och för sig - 40 spänn för 1 liter mjölk, bröd, salami, Brieost och en chokladkaka (söndagsdekadens) är inte fy skam! Antar att det bara är jag som är snobbish och föredrar Føtex och Irma.

Svenska hjärtan



Kommer ni ihåg
Svenska hjärtan? Hittade första tre avsnitten på PB och nu vill jag bara ha meeeer! Värsta nostalgitrippen!

Fast innan jag tar tag i mitt liv tar jag tag i en lista..

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa? Fem + en magnetgrej till jobbet. Fast då ska jag ta bort en gammal till fd förrådet på Shurgard och sätta på ett par till diverse lokaler här i huset (typ tvättstugan).

Vilken svordom använder du mest? Fan...?

Äger du en I-pod? Ja. En Touch.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Likgiltigt

Vilken var den senaste filmen du såg? Oj.. bra fråga. Jag ser mest på nedladdade serier.

Har några av dina vänner barn? Ja, några stycken

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Antagligen en resa långt bort

Har någon någonsin kallat dig lat? Jodå

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk? Vanlig, helst lätt (= mini i DK)

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Nuförtiden mår jag illa av det mesta ärligt talat, inte så förtjust i sådant

Hur många syskon har du? En lillebror

Äger du några band t-shirts? Skulle tro att jag slängt mina gamla NKOTB t-shirts.. :p

När flög du senast? Knappt två veckor sedan. Hem från Stockholm.

Läser du för skojs skull? Det är klart!

Pratar du några andra språk? Engelska, en hel del danska och norska, lite franska och italienska

Har du en stationär dator eller en laptop? En laptop. LG.

Vad har du med dig in på bion? Popcorn, tack!

Har du en blogg? Jag har två, men just nu har jag inte möjlighet att vara så aktiv i någon av dem

Vilken är din favoritdrink? Jack the Rabbit, Vodka Lime och sån't

Äter du frukost dagligen? Tyvärr inte längre. Tar en frukt på jobbet och ibland en macka om det finns. Men jag ska börja med det igen!

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Det går i perioder

Vilken är din favoritfrukt? Ananas och vattenmelon

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Inte kalorier, mer socker

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja! Tyvärr märker jag att det blir sämre och sämre nu då jag bor i Danmark, avskyr att skriva dansk-svenska men oftast blir det det iaf på jobbet.

Vad var det senaste du åt? Fredagskaka med kokos på jobbet samt en bit ananas

Gillar du senap? Nej

Har du någonsin köpt något från eBay? Massor av gånger

Skulle du säga att du är trendig? Nja.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, varför skulle jag få det?

Fortfarande paus i nättillvaron

Surfar fortfarande på skakigt trådlöst via okänd granne. Inte så glad över Perspektiv längre mao.. igår ägnade jag timmar åt att försöka få mitt eget bredband att fungera utan held (som vi säger på dansk). 600:- har jag betalat för det där jäkla modemet och jag förstår inte vad jag gör för fel!!! Nu ska jag pilla någon timme till, går det fortfarande inte så blir det ett samtal till kundtjänst minsann.

Ny lya!

Hello, Amager!

För nu har jag flyttat, sörni!

Min nya lägenhet är full med:
1) Flyttlådor fulla med skräp jag inte har hjärta att göra mig av med. Och som inte går att packa upp eftersom jag inte bestämt mig för vilken stil jag vill ha i stuen ännu = köpt hyllor, skåp och sån't.
2) Tunga platta IKEA-paket. Aldrig mer en PAX-garderob säger jag bara.. och den är inte ens klar.
3) Spindlar. Tror vi mördat tre stycken på två dagar. Och nu sitter det en fjärde i sovrumstaket. Vet inte vad jag ska ta mig till då Dansken åker hem och inte kan vara min machoman.

Inget Internet ännu utan snyltar på någons trådlösa. Men det kommer förhoppningsvis innan veckans slut. 20 MBit för 299:-/månad, tack Perspektiv!

Nu.. fortsätta flytta runt på lådor.

Nightwish - "Amaranth"

Vrid upp volymen och njut!