Countdown: 4 days to go

Tills jag äntligen slipper mitt platta, ojämna, trash-diskvattens-blonda barr... kan knappt vänta! Nedräkning...

 


Japp - kom mig slutligen för att kika förbi
Mirres igår eftermiddag för att beställa tid. Hade räknat med att få vänta minst ett par veckor ("Kom ihåg att vara ute i god tid" står det på hemsidan) men döm min förvåning då jag fick en tid hos någon vid namn Natalie redan på onsdag morgon. Eftersom jag aldrig varit där förut har jag ingen koll på vem som är duktig och inte, bad bara om att få någon som är bra på färg. Egentligen ville jag ju ha Mirre själv, men då det var hon som tog emot bokningen kände jag mig fånig om jag skulle pipa fram "Men jag vill ha dig juuuu..." så jag nöjde mig och hoppas på det bästa med Natalie. Dessutom hade jag troligtvis fått vänta betydligt längre än några dagar om jag hade krävt att få Mirre har jag en känsla av (som förresten färgat håret i en gräslig ljusröd färg, är inte alldeles säker på att jag hade vågat betro henne med min kalufs i alla fall).

 


Nu återstår bara att fundera över vad det är jag ska göra med håret, en lite ovanlig situation eftersom jag i vanliga fall brukar veta exakt vad jag är ute efter. Troligtvis kommer jag be henne att försöka klippa en frisyr som är lätt att variera och där jag kan välja att antingen ta fram mitt självfall eller göra det rakt. Som det är nu är jag så illa tvungen att plattånga håret om det ska se okej ut och så har det egentligen varit i flera år. Bara de senaste veckorna har dessutom håret blivit något otroligt torrt - trots frekventa inpackningar - så jag känner att det nog är dax att dra ner på fönandet och plattandet. Det vore otroligt skönt med en frisyr som man bara kan föna torr och sedan faktiskt gå ut som man är. Vill nog inte ta så mycket på längden även om det är rätt slitet just nu och det måste naturligtvis bort. Vad gäller färgen skulle det vara fint med en lite varmare mörkblond/brun nyans som passar till hösten men där har jag egentligen inga direkta idéer - får höra med henne vad hon tycker. Möjligtvis några slingor bara för att lätta upp det hela, men i övrigt vill jag nog ha en relativt enhetlig färg. Kan egenligen bli rätt mycket mörkare eftersom jag har mörka ögon, men känner mig alltid så blek då håret blir för mörkt. Då jag var 17-18 år färgade jag håret mörkbrunt, nästan svart en tid vilket jag trivdes bra i och fick många komplimanger för men det krävs ju att man färgar utväxten så ofta. Nu har jag i alla fall något att fundera över i helgen... bläddra i tidningar och leta bilder kanske med... men en sak är säker - jag längtar ihjäl mig tills på onsdag!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej! Bra blogg, men Detta har inget med ditt inlägg att göra, men jag ser att du har länkat till shopthestates och undrar om du har beställt genom dom någon gång? Hur funkar det, och gäller det alla online-affärer som inte shippar internationellt? Skulle bli jätteglad över ett svar :) Tack...

Postat av: Anna

coolt....gör som jag, klipp av det kort ;) drastiskt, ja, men man får en massa häftiga kommentarer sen....och folk går förbi en på stan och så....oh well...men du får allt posta ett föra och efter kort (som jag själv är kass på att göra!!)

2005-08-12 @ 22:37:35
URL: http://mandalaya.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Lollo: Jag har en Shop the States-adress som jag dock inte använt än. Det funkar så att du anger den adressen som "shipping address" då du beställer (+ din egen som "billing address" om det är olika) och så skickas paketet dit där StS tar hand om det och mailar dig olika fraktalternativ så får du välja. För de tar de $5.95 tror jag så det lönar sig då antingen den internationella frakten skulle bli väldigt dyr (som den ju ofta är) samt då företaget inte alls fraktar internationellt. Om de gäller alla online-butiker, tja.. det vet jag inte riktigt men det funkar så länge de inte kräver att shipping- och billing adresserna ska vara en och samma (samt då kreditkortet inte måste vara registrerat i Usa). Låter kanske lite krångligt, men gå in på deras sida - där står allt. Lycka till!

Anna: No offence, men aldrig i livet.. är en av dem som inte alls klär i kort hår. Ska dock försöka posta ett före- och efter kort med min kassa mobilkamera :)

2005-08-12 @ 22:45:50
Postat av: Louise

Det låter inte krångligt, du var väldigt duktig på att förklara, tack så jättemycket. Här ska shoppas!!! Har ju hittat en helt oootrolig butik (så låter det iofs. alltid... :) (www.forever21.com) om du ej vart där tidigare. Lovely prices!

2005-08-12 @ 22:51:17
URL: http://www.ingevettigt.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Lollo: Måste kollas, tack för tipset!

2005-08-12 @ 22:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se