Dr Hauschka-Babuschka

Har länge varit lite nyfiken på Dr Hauschkas produkter som visst ska vara såväl biodynamiska som holistiska. Inte heller utför de djurförsök eller använder sig av ingredienser som tagits fram med hjälp av djurförsök. Just nu kan man på Pulpstore köpa ett prov- och reseset med sex av hennes produkter i miniförpackningar. Finns både för normal och fet/oren hud. Pris endast 104:-. Minimibeställning på Pulpstore är dock 150:- och kan inte riktigt hitta något annat jag jättegärna vill ha - sajten verkar överhuvudtaget fortfarande vara på blöjstadiet, inte så utbyggd ännu och med relativt få produkter även om den ser lovande ut. Undrar iaf om det är någon annan som testat Dr Hauschka och kan rekommendera?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Känner du ingen annan som vill testa så kan ni beställa två så att ni kommer upp i rätt summa =)

Postat av: Ellinor

Jodå, det är inte riktigt problemet.. kan ju i annat fall alltid beställa en Rosebud lipbalm för 98:- eller nåt. Undrade mest om hennes produkter alls var värda att testa.

2005-08-13 @ 14:15:55
Postat av: puffen

Det är värt att notera att det är en hel del alkohol i flera av dr Hauschkas produkter.

2005-08-13 @ 15:08:01
URL: http://lyxat.webblogg.se
Postat av: Lina

Jag har ett ansiktsvatten därifrån, det funkar väldigt bra, men luktar...sådär. Fast det kanske man får stå ut med om det nu är holististskt...

2005-08-13 @ 15:43:45
URL: http://www.rhubabrfool.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Puffen: Ja, jag lade märke till det. På hemsidan hade de dock någon förklaring till det under FAQ som jag dock inte orkade läsa..

Lina: *s* Ja, man får ju kanske det.. kan komma på fler saker som är toppen men luktar skunk. Elizabeth Ardens 8 hour cream t ex :)

2005-08-13 @ 18:16:53
Postat av: Ullis

Har Rosenkrämen som jag tycker är bra men däremot luktar den inte särskilt gott! Jag hade provat!

2005-08-13 @ 19:20:23
Postat av: sofia

Jag har provat några av Dr. Hauschkas produkter och är jättenöjd! Jag har jättekänslig hy och får lätt massa problem: torra fläckar och finnar, röda fläckar och röda kinder, men på de två veckor jag använt produkterna har det blivit mycket bättre! Visst, jag har ingen porslinshy men ser mycket fräschare ut! Så prova det, jag tror det kan vara värt det!

2005-08-14 @ 17:01:20
URL: http://www.sugarspinsister.com
Postat av: Ellinor

Ullis & Sofia: Låter på er som om de är värda att testa i alla fall - tack för tipset!

2005-08-16 @ 01:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se