PEPPARKAKSMUFFINS

Pepparkaksmuffins

Såhär smarriga blev minsann mina pepparkaksmuffins som bakades igår med recept hittat hos
Terése. Lägger ut receptet här med om det är någon som vill smaska ihop sina egna - hoppas det är okej med "upphovsmakerskan"!

Pepparkaksmuffins ( 25-30 st)
100 g margarin
5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
4 ägg
3 dl socker
2 dl vatten eller mjölk
1 påse pepparkakskryddor

Smält margarinet och det svalna lite. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och pepparkakskryddor i en bunke. Vispa ägg och socker pösigt. Häll i mjölblandningen, tillsätt smöret och vattnet/mjölken. Häll i formar eller använd muffinsplåt, fyll cirka 2/3 av formarna. Grädda 10-12 minuter på 225 grader. Låt svalna under bakduk.

GOTT!

Kommentarer
Postat av: Louise

Säkert jättegoda!

Postat av: Terése

Det är helt okej! De ser smaskiga ut! Jag får snart göra en ny omgång, de går åt snabbt! :)

2005-12-06 @ 19:04:01
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: Anonym

perfa, de snor jag! tack E, tack T!

2005-12-06 @ 22:01:48
URL: http://kommandora.blogg.se
Postat av: LB

Mums man kanske skulle prova någon dag? Först ska jag bara samla kraft till att göra lussekatter, det är ju gott om något! :)

2005-12-07 @ 21:36:32
URL: http://tankarblirtillord.blogg.se
Postat av: mkäj

tack för receptet! de blev så goda så och "spelade på tungan". mkt nöjd!

2005-12-10 @ 01:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se