TALLINN... I LIKE!

Tallinnpotpurri

 

Litet bildmedley på vackravackra Tallinn där jag gärna hade velat stanna längre än de knappa timmar vi var där i tisdags. Pittoreskt och gulligt, påminde lite om Visby på sina ställen (var visserligen bara i den gamla delen, ser nog lite annorlunda ut i övrigt)... såklart massor med turister i det soliga vädret med! Promenerade mest omkring och tittade på sevärdheter, åt lunch - de andra shoppade lite medan jag misslyckades med att hitta något värt att köpa.. mest souvenirer och stickat (kändes inte så aktuellt nu, men brorsan köpte ett par fina ullvantar för motsvarande 60:- som jag ångrar lite att inte jag med tittade lite närmare på).

 

Trevlig båtresa med - nybyggda MS Viktoria. Frossade såklart i middagsbuffén (ååh, vilket dessertbord!) på dit- och tillbakavägen och tittade på rätt ambitiös sång-och dansshow... det var trevligt helt enkelt. Betydligt bättre än de trötta Finlandskryssningarna man har lessnat på. Skulle som sagt gärna göra om det, men då stanna ett par dagar extra i Tallinn och kanske passa på att gå på spa... göra lite behandlingar som man kan få för mindre än halva priset mot här hemma - är ju därför många åker dit. Tallinn är ju så romantiskt så det skulle vara nice att åka dit med K♥ med (hint, hint!).


Kommentarer
Postat av: Tillie

Det ser jättefint ut, synd att du inte hann stanna längre!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se