TILL ALLA WEBBLOGGARE

Och andra såklart som använder sig av en layoutmall på en gratis bloggtjänst.

 

Det är nämligen så att jag är enbarmligt less på min trista layout här. Det ideala vore att flytta bloggen till Blogspot eler något liknande (som jag tycker har snyggare alternativ) men det skulle ju nästan vara som att börja om från början - och det vill jag inte. Eftersom jag inte är något HTML-proffs vill jag heller inte ge mig in i layoutmallen och peta (något jag faktiskt kan göra eftersom jag betalar) och anledningen till att jag valde just den här från början var att jag då tyckte den var snyggast och mest neutral - nu framstår den bara som grå och tråkig om man inte använder bilder i alla sina inlägg. Återstår bara att byta layoutmall. Det är nu frågan kommer - till alla er som bytt mall "mitt i" så att säga. Vad händer med inlägg och bilder, det känns som om allt skulle fuckas upp? Eller hamnar det på plats med en gång? Vill inte ta något drastiskt steg innan jag vet vad som sker... skulle vara sååå tacksam om någon kunde/ville svara på det här.


Kommentarer
Postat av: sara

det är ju bara att testa, blir du inte nöjd så är det ju bara att byta tillbaka... inget försvinner eller blir förstört - åtminstone har det funkat för mig att byta layout.

Postat av: Ellinor

Tack för tipset, det är jag som är feg.. Ska nog göra ett försök sedan trots allt :)

2005-07-19 @ 13:35:45
Postat av: S

Lustigt att du tar upp just det ämnet! Jag har just suttit i några timmar och börjat flytta till blogspot. Jag blir galen på blogg.se när bas-medlemskapet slår till och då får man ingen support och kan inte redigera stilmallen! Det som är bra med blogspot är att man kan datera inläggen och därmed flytta över posterna från den gamla bloggen till rätt datum (fast det tar ju lite tid).

2005-07-19 @ 15:07:47
URL: http://kluster.blogg.se
Postat av: Ellinor

Man kan göra så alltså?! Jag som inte trodde att det gick att flytta över till rätt datum.. att det skulle bli att "börja om på ny kula". Men då kanske det är värt att testa! Ska kollas upp iaf.. Lycka till med "flytten"!

2005-07-19 @ 15:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se