VILKEN (FISK)SOPPA

I vasken ligger ett vidrigt, blött paket fiskfiléer och stirrar uppfordrande på mig... Kände mig riktigt bright i morse då jag faktiskt kom ihåg att ta dem ur frysen med tanken att "Ikväll ska jag koka norsk fisksoppa minsann!" utan att reflektera över det faktum att jag skulle äta lunch med A (brukar inte äta varm mat 2 ggr om dagen och de där pyttiga "tigerräkorna" jag åt gick tydligen a long way). Dessutom är jag helt slut mentalt efter just den där lunchen och alla försök att hålla känslorna och icke-känslorna på mattan, hela eftermiddagen har gått åt till att få ordning på mina tankar igen som bara snurrade och orsakade illamående. Det sista jag vill göra just nu är alltså att ställa mig och skära den äckliga fisken i tärningar och koka soppa i 100 år för att äta i morgon. Och jag som hatar att slänga mat. Gud, vilket meninglöst inlägg... jag som beklagar mig över mina små problem. Tror jag ska sätta mig och se på Försvarsadvokaterna i stället och strunta i allt vad fisk heter.


Kommentarer
Postat av: sara

haha, sånt jag kallar i-landsproblem!

Lägg fisken i ett akvarium och döda den igen imorron - eller - jag skulle kastat bort den...

Postat av: Ellinor

Precis vad jag gjorde, men lite ont gjorde det allt i mitt matbudgethjärta! Måste slänga påsen strax bara.. annars lär jag nog vakna till en inte-alldeles-så-fräsch-doft tomorrow.. i-landsproblem som sagt :)

2005-07-21 @ 20:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se