WORKING GIRL

Härligt (!) grå och regnig lördag och i kväll blir det inhopp på restaurangen jag "behovsarbetar" på för första gången på 2 månader. Är ungefär en av världens sämsta servitriser (kan inte ens bära 3 tallrikar på samma gång och vet inte ett skvatt om viner) men nu är det ju inte på Operakällaren jag ska jobba... Hur som helst fick jag varning om att det kunde bli sent och eftersom jag inte har någon större lust att sitta på nattbussen i 1 h (en tur som med pendeltåg tar 27 minuter!) - vilket jag blir så illa tvungen till om det blir senare än kl 1 - så våldgästar jag mamma med sambo som bor på Kungsholmen. Mycket omständigt för lite pengar. Med dock pengar. Som går till räkningar, *whohoo*.

 

Vid närmare eftertanke är det nog det som kallas att vara vuxen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se