Dessa musikfrågor...

... som Anna skickat får jag ju lov att svara på.


1. Hur stor datamängd har du på din dator / hur många cd- och vinylskivor äger du?

Faktum är att jag är inget STORT musikfreak - visst, jag lyssnar såklart... men har varken datorn proppad med det eller väggarna tapetserade med cd-hyllor. 1,42 GB i datorn och mellan 150 och 200 cd-skivor (+ en hel del singlar) kanske. Några vinyl men de är dels kvar hemma hos brorsan och dels i stil med typ New Kids on the Block.


2. Senast inhandlade skiva?

Evigheter sedan jag köpte en skiva. Teknikens under, ni vet! Men okej, det var antingen Kents förra "Vapen & ammunition" eller Turids "Turid i retur". Bägge för sisådär 2-3 år sedan.


3. Senast spelade låt?

Evanescense - "Bring me to life". Bra låt.


4. Nämn fem skivor som betyder mycket för dig?

Carpenters - "Gold - Greatest Hits"

Ljuva 60- och 70-talslåtar. Sångerskan, Karen Carpenter gick bort i anorexia - 1983 tror jag det var. Verkligt tragiskt.


Suede - "Suede"

"So young" och "Animal nitrate" finns ju med. Enough said.


Rammstein - "Mutter"

Deras bästa platta. Jag älskar Rammstein, vilket är lite otippat för alla jag berättar det för som ser mig.


David Grey - "White Ladder"

Ruskigt vacker.


Evanescence - "Fallen"

Mäktig, den med.


5. Tre låtar som inte finns med på nämnda skivor, men som betyder mycket för dig?


Jill Johnsson - "Kärleken är"

Jag är singel. Jag vet inte om jag någonsin kommer att gifta mig. Men en sak är säker - den låten ska jag ha på mitt bröllop.


Ted Gärdestad - "Låt kärleken slå rot"

Teds bästa låt.


Ulf Lundell - "När jag kysser havet"

Uffe må vara gubbsjuk, men han gör jäkligt bra musik. Och böcker med för den delen.


6. Utse tre personer att skicka vidare frågorna till.

Som vanligt vet jag inte om jag kan komma på någon som inte svarat, men okej...Maria + Isabel + Helena skulle vara lite intressant att se vad de svarar. Om de inte redan gjort det.


Kommentarer
Postat av: ida

Men.. singel? Denna K verkar ju vara någon du håller kär? :)

Postat av: Ellinor

That I do. Fast det är bara på dejtingstadiet. Och med tanke på att mannen i fråga har den sanslöst dåliga smaken att bo i Göteborg (dock en trevlig stad - så inte någon blir putt...) så är det väl där det lär stanna. Den som lever får se...

2005-06-12 @ 01:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se