Effektiv massageolja?

Införskaffade Body Shops Massage Toning Oil, komplett med loofah och allt, för flera veckor sedan men har ännu inte kommit mig för med att prova. Enligt instruktionerna ska oljan appliceras "på en loofah eller skrubbvante med salt och massera in på höfter, lår och underarmar". Med salt...? Jag förstår principen, att det ska ha en "rivigare" effekt, men för mig låter det som att det i så fall är saltet snarare än oljan som gör huden "mjuk och slät". Och ska det vara hushålls- eller havssalt? :) Någon som testat denna massageolja, med eller utan salt? Funkar den?


Kommentarer
Postat av: Helena

Testa vanligt hushållsalt. Det blir alldeles onödigt dyrt med havssalt i längden :)
Men visst verkar det lite kaka på kaka att använda både skrubbvante och salt.

Postat av: Ellinor

Exakt min tanke.. Som om de skrev att man ska använda salt för att försäkra sig om att det funkar eller nåt.

2005-06-10 @ 15:59:18
Postat av: Hanna

Ja, jag har hört om tips som inkluderar olja, salt och socker, i olika kombinationer (t.ex. bara ha socker, olja + salt osv) Tycker det lät värt ett försök. Du kan ju prova med vanlig olivolja också och se om det känns nån skillnad. Berätta gärna sen om du har lust!

2005-06-10 @ 21:53:26
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Den tjocke konsulten

Ingen aning men jag kan massera dig vilken kväll som helst när mina projekt i luften är incheckade och klara.

2005-06-11 @ 01:17:24
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Maria

Det kanske ska vara "sugaring" effekt. Vet ju att body shop brukar köra det. Men exakt vad den här effekten går ut på förutom att oljan binder saltet vet jag inte. Verkar märkligt!

2005-06-11 @ 13:37:57
URL: http://www.maria.blogg.se
Postat av: Ellinor

Hanna: Fortfarande inte kommit mig för med att testa Body Shop-oljan än men ska.. kanske borde köra olivolja + salt på andra benet då och se om det blir någon skillnad. Rapporterar vid effekt/utebliven effekt i vilket fall som helst!

Den tjocke konsulten: Ojojoj, vilket erbjudande! *skratt*

Maria: I agree.. men man kanske inte ska ifrågasätta hur något funkar, bara vara glad att/om det gör det. Eller nåt.

2005-06-11 @ 16:13:10
Postat av: Emma

Jag har testat den (i kombination med vanligt salt)och tycker faktiskt att den funkar... =) Värd att testa helt klart!

2005-06-18 @ 08:10:07
URL: http://shoppoholic.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Emma: Faktiskt också använt den ett par ggr (med vanligt salt) nu och den är helt okej. Har väl inte den gropigaste hyn av alla så SÅ mkt skillnad lär jag väl inte märka, men man blir mjuk och len :)

2005-06-19 @ 04:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se