Håller du måttet 2005?

Aftonbladets Viktklubb kan du snabbtesta din BMI (Body Mass Index).


Du ska inte gå ner mer i vikt!

Ditt BMI är 19,1 och det innebär att du är underviktig. Det finns inga medicinska skäl för dig att gå ner i vikt. En viktnedgång kan till och med vara skadlig för din hälsa. Vi avråder dig därför från att gå med i Viktklubb.se. Målet för dig bör vara att leva sunt – inte att gå ner i vikt. Lycka till!


Vilket nys! Jag är inte underviktig, jag är alldeles normal - så det så! Fast leva lite sundare skulle kanske inte skada...


(Nu ska jag dricka Varma Koppen med äpple och kanel och äta rostmackor med jordgubbsmarmelad - bara för att jag kan...)


Kommentarer
Postat av: Maria

Öh. Jag fick också 19,1. Precis. Men jag har hört att under 18 ska vara undervikt.

Postat av: Ellinor

Under 19 har jag hört så jag tror inte det stämmer i vilket fall som helst. Man kan ju vara superfit och ha högre BMI (muskler väger ju mer) men det innebär ju inte att man är överviktig för det...

2005-06-14 @ 19:47:25
Postat av: Anna

det är lite olika, men mellan 20-25 ungefär är normalvikt...

så jag ligger på gränsen, uppåt, för att som ellinor säger, består av mer muskler än vanliga....men jag gillar det och behöver vara vältränad för jobbet, så jag brukar inte bry mig...och vräker i mig mat för att orka träna som jag gör =)

2005-06-14 @ 21:16:58
URL: http://mandalaya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se