MAC promotion

MAC


(Får man PRoma sig själv och sin egen "business" i ens egen blogg eller strider det mot något outtalat bloggkodex som inte jag känner till...? Äsch, screw it!)


Mina favvoskuggor sedan en tid tillbaka är pigmenten från
MAC. Egentligen är de sk "multi-purpose", de går alltså att använda som annat än ögonskugga, t ex som kropps-/ansiktsglitter eller i eyeliner, läppglans eller nagellack (blandat med genomskinligt glans/lack då). Personligen använder jag dem som ögonskugga dock, gärna våt vilket ger en jättecool 3D-effekt. De är även lätta att mixa med varann och är extremt dryga och högpigmenterade (precis som Stilas skuggor) vilket innebär att de ger massor med färg - även om man bara tar lite grann.


Nu har jag köpt in ett litet antal sådana här pigment i olika färger, sk samples - vilket innebär att man får en burk med ungefär 1/4 tsk pulver i. Det är betydligt mer än det låter och räcker till ca 25-40 appliceringar (beroende på hur man använder det såklart, men det är verkligen drygt). Fördelen är att man då kan köpa flera burkar till bråkdelen av vad en enda skulle kosta (som räcker i evigheter, inte en chans att man hinner göra slut på den innan den blir dålig... som ju smink blir) och kan testa olika färger. Säljer dem just nu på Tradera i 2-pack med utropspris 50:- om någon är intressant av att prova på.


Ni hittar mina auktioner på Tradera (sök på Scarletred under säljare eller "MAC pigment sample" under objekt). De ÄR verkligen bra, I promise! Så, nu LOVAR jag att inte göra reklam för mig själv i fortsättningen (om ingen är intresserad av att köpa en Volvo 343, 1986 såklart då... *s*).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se