SLAGNA PÅ KNOCK-OUT!

Det blev Gröna Lund igår istället (regniga/mulna midsommardagen tillbringade vi bl a på Drottningholm tillsammans med horder av japanska turister!), vilket var tokroligt - inte varit där "på riktigt" sedan jag var sisådär 13 år. Köpte åkband och hela kitet och vadade runt i glass- och sockervaddsträsket med ungarna hängande i klasar runt benen, var ju en fin och solig söndag = massor med barnfamiljer. Tyvärr har jag kommit på att jag visst är något av en räddhare då det kommer till berg-och-dalbanor och dylika attraktioner. Mådde illa redan efter första turen med Vikingagungan, då vi åkte Jetline blundade jag hela tiden och t o m i Pariserhjulet satt jag som på nålar och vågade inte titta på den vackra utsikten (lider ju av en liten släng av höjdrädsla). Blå Tåget, Lustiga Huset och Kärlekstunneln var ungefär vad jag mäktade med. Och Disco Jet som jag älskar :) ! Tvingade upp K♥ i Extreme, enbart för att jag minns hur illa jag mådde sist jag åkte den... lite surt var det då han kom ner och förkunnade att "Det var roligt, men jag kände inget särskilt". Allra sista åket innan de stängde fick dock oss båda att tappa koncepterna fullständigt - POPexpressen (en sorts vagnar som snurrar runtrunt med en jäkla fart) varifrån vi raglade ut, illamående... körde hem så fort vi kunde och däckade totalt sedan! K var ur gängorna hela kvällen, medan jag blev lite bättre efter nån timme sömn - men den tog verkligen... t o m på K uppenbarligen som annars pysslar med fallskärmshoppning och därför klarar det mesta som är högt/snurrigt utan att känna ett dyft. Varning utfärdas för POPexpressen!

 

Nu ska jag hoppa in i duschen, vi sov länge idag! (K åker hem först imorgon... därför det inte har blivit/blir så värst mycket bloggande medan han är här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se