Snattandet fortsätter

Gör som Hanna och snattar vidare... den lite mer seriösa frågestafetten alltså!


Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?

Alla "lyckade" människor... eller ja, lyckade är fel ord - men alla människor som vet vad de vill med sina liv och agerar efter det. Jag vill också vara klar över vad jag vill arbeta med, när/med vem (om?) jag ska bilda familj, vilka mina livsmål är och hur jag uppnår dem. Visst kanske det kan vara positivt att gå "den långa vägen" och jag har sjutton så mycket mer livserfarenhet än många andra i min ålder men önskar ändå ibland att det kunde få vara lätt för omväxlings skull...


Säg tre hemliga önskningar, svara ärligt och privat.

Om de är så hemliga vet jag inte... men den första hör ihop med föregående fråga och går ut på att jag vill komma på vad jag verkligen vill arbeta med - och sedan göra det naturligtvis. Min andra önskning är att jag skulle ha lite bättre disciplin och ta tag i saker och ting med en gång - inte i sista minuten. Har ofta väldigt höga ambitioner från början med sedan tappar jag sugen av någon anledning och då slutar det med att jag gör det ska göra för att jag "måste", inte för att jag vill göra det vilket kanske var fallet från början (hoppas det framgick vad jag menade?). Den sista önskningen är att jag verkligen hoppas att jag träffar Han Som Var Menad För Just Mig någon gång och att vi lever lyckliga i alla våra dagar... fånromantiskt!


Vad gjorde dina päron för största misstag?

Rent generellt gjorde de väl inga direkta misstag då jag var yngre, de uppmuntrade både mig och min lillebror i det mesta vi gjorde och fanns där för att plocka upp bitarna då vi "gjort våra egna misstag". Sedan började det väl gå utför - åtminstone för min pappa - för ungefär 10 år sedan och då gjorde han misstaget att blanda in oss i sitt kaos... han har väl även haft lite svårt att inse att både jag och min bror faktiskt är vuxna och inte har samma skyldigheter och möjligheter att anpassa våra liv efter honom. Han är en rätt egocentrisk person. Men min mamma är bra, där måste jag nog säga att hon varit en bra förälder ganska rakt igenom!


Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar.

No svärföräldrar här inte... singelpingla ju!


Vad skäms du mest över hos dig själv?

Just det där att jag kan vara lite lat... att jag inte har bättre disciplin. Och att jag inte är bättre på att förverkliga mina drömmar och "chansa" lite, är nog på tok för realistisk nu då jag blivit vuxen.


Vad är du mest mallig över hos dig själv?

Att då jag gör någonting på riktigt och verkligen anstränger mig - då blir det jävligt bra... Eller ja, det blir oftast bra fastän jag inte ens har ansträngt mig i mina egna ögon (har grymt höga krav på mig själv). Då jag får VG på tentor t ex fast jag knappt pluggat, då skäms jag nästan lite...


Vilken är ditt livs största sorg?

Att jag var en sån idiot och gjorde fel val till gymnasiet som resulterade i ett sabbatsår och sedan var allt kört... Var inte färdig med min gymnasiekompetens förrän vid 22 års ålder. Plus Kitty, min kissemiss - att jag inte kunde ha kvar henne utan var tvungen att lämna tillbaka henne till katthemmet. Kan fortfarande inte tänka på det utan att lipa lite...


Beskriv varför du är en stor bluff!

Är jag en bluff...? Hm, för att om någon ringer och väcker mig säger jag "Nej, det gjorde absolut ingenting... jag sov inte". Men det kanske är rätt oskyldigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se