DEDIKERAT

Till dig.. som finns i mina tankar ibland. Du vet vem du är.

I en evighet levde jag som om du inte fanns
I alla drömmar var du ändå nära
så underbart nära
Och jag trodde jag fann dig
men du var någon annanstans
Varenda gång jag funnit någon
så såg jag att drömmen inte var sann

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Och alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött

Det var enkelt och vackert
du sa att du väntat mig
Jag kunde ana att det fanns en himmel
på jorden jag såg den
Och du bad mig att leva
mitt liv alltid nära dig
Jag följde dina steg och allt jag någonsin
drömt om fanns där för mig

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Och alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött

Det finns ingen som lockat
mitt hjärta så underbart
Med all din ömhet får du sorg och smärta
att sakta försvinna
Alla skuggor,
allt mörker som förr var så uppenbart
Det skingras, och tillsammans ser vi ljuset,
som stiger med solens fart

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Och alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött

Av längtan till dig - text Åsa Jinder

Kommentarer
Postat av: Agneta

Den är så vacker och jag blir lika berörd varje gång hag hör den.

Postat av: Jen

Väldigt fin!
Skulle vilja fråga en annan sak, är du fortfarande nöjd med meizu mp3-spelaren som du köpte? Kan du rekomendera den?

MvH

2005-11-28 @ 14:03:20
Postat av: sara

*ryser på armen* den är underbar!

2005-11-28 @ 14:07:57
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Agneta: Jag med.. älskar den!

Jen: Absolut - är helnöjd! Måste iofs erkänna att jag främst använt mig av just mp3:an (inte radion, diktafonen..) än så länge och inte riktigt kan uttala mig om annat än den. Men den är enkel att handskas med, bra ljud (har dessutom köpt till ett par Koss, men hörlurarna man får med är också ok) och dessutom så snygg ju! Rekommenderar den helt klart!

Sara: Jaa! :)

2005-11-28 @ 14:18:10
Postat av: Jag på Åsen

*gåshud* ja, den är inte att leka med... får alltid klump i halsen när jag hör den spelas på radio. Dels för att den är så himla vacker. Dels för att den påminner mig om min mormor som tyvärr inte finns hos mig längre.

2005-11-28 @ 16:31:58
URL: http://livetpaasen.webblogg.se
Postat av: Anci

Underbar text!

2005-11-30 @ 21:18:30
Postat av: sandra

härligt bra låt

2006-06-03 @ 13:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se