JULKRUBB

Julbord

Inte ens december men idag var det ändock dax för årets första julbord. Hotell
Scandic (väldigt vad jag springer på Scandic-hotell) "Lilla Blå" som det kallas hade bjudit in företagare och löst VIP-folk på "mutlunch" med komplett julbord, fiolspelande musikanter i röda kläder och hela baletten. Eftersom jag hade magknip redan innan (kvinnliga plågor) och dessutom vet mina begränsningar tog jag det rätt varligt, smakade lite på det jag tyckte om.. inget svullande på något sätt men var såklart ändå tvärmätt efteråt. Vurmar egentligen inte speciellt mycket för julmat eftersom det känns som om man äter liknande vid så många andra tillfällen (påsk, midsommar..) - längtar liksom aldrig efter det och det känns som om årets första julbord gärna hade fått bli det sista (vilket ju inte är fallet). Tycker att julbordet Klaus har ordnat så att han och hans anställda ska gå på låter klart mycket bättre.. skaldjursfrossa typ - mmm! Godast idag var i alla fall helt klart senapssillen, revbensspjällen och knäcken (precis lagom seg). Och struvan om det inte hade varit för att alltsammans höll på att komma upp då jag högg in på den så det var bara till att ge sig.

Det är inte maten på bilden som skrivit brevet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se