3 (hud)tecken på att vi går mot kallare tider

Så fort det blir lite kallare i luften är vissa förändringar så tydliga på mig... rent fysiskt alltså.

1. Håret
Flygit och elektriskt, speciellt efter föning och om man inte öser på ett gäng stylingprodukter (är det någon som har ett bra botemedel så får ni gärna säga till).

2. Huden
I ansiktet.. går från att vara normal med oljiga tendenser till normal/torr, flagnar på näsvingarna och mellan ögonbrynen. Dags att leta ny "vinterdagkräm"!

3. Läpparna
Spricker inte men flagnar här med. Peeling med tandborste nästan varje kväll.

Kommentarer
Postat av: Ida

För mig är det händerna som tar största smällen - de blir jättetorra och spricker. Aj aj...

Känner igen det där om håret också...

Postat av: sara

jag får alltid en torr fläck på ena ögonlocket - blir galen på det... kommer så här års och alltid på samma ställe. och håret ja...

2005-10-30 @ 11:36:12
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Sandra

Jag har märkt av att håret blir flygit och elektriskt först nu i år. Har aldrig varit så förut men det är verkligen jobbigt =)

2005-10-30 @ 11:52:07
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Bella

För mig är det som med Ida; händerna drabbas värst. De blir torra och spricker. I år ska jag verkligen satsa på att använda vantar så att händerna slipper denna otroliga kyla. (Det sägs att det komer bli den kallaste vintern på tio år)

2005-10-30 @ 15:18:09
URL: http://doitstylish.blogspot.com
Postat av: Karin

Hmm, mitt hår är allmänt knepigt så jag vet inte om det blir värre på vintern. Plus att jag är beroende av lypsyl året runt, märker ingen skillnad på vinterna. Förutom idag, tappade bort mitt enda lypsyl igår, har inte hunnit köpa nytt så läpparna får äckligt vaselin idag :(
Men händerna däremot, blir knasigt torra, måste smörja hela tiden och använda vantar!

2005-10-30 @ 16:31:53
URL: http://fashionista.webblogg.se
Postat av: Bella

Karin: Använd inte lipsyl med mineralolja i, det blir man beroende av. Kolla www.mineralolja.tk

2005-10-30 @ 22:26:00
URL: http://doitstylish.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Ida: Har också märkt av att händerna tar stryk.. men att de spricker, det lät inte så skönt! :(

Sara: På ögonlocket?! Vad märkligt, det har jag aldrig hört.. eller drabbats av för den delen..

Sandra: Jag märkte av det själv först förra året. Har funderat på att investera i Redkens Extreme-behandling som visst ska hjälpa lite.

Bella: Det där med den kallaste vintern på tio år bävar jag för - hoppas det är en felprognos! Hur vet man förresten om lypsyl innehåller mineraloljor?

Karin: Varken Vaseline eller Lypsyl är väl så värst bra i längden. Kör med Försvarets Salva jag, den är bra!

2005-11-02 @ 12:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se