COPYCAT

IdolSebastian
Måste säga att jag ställer mig helt frågande till kulten runt Idol-Sebastian! Killen är mest poppis i gänget, publiken avgudar honom och juryn sällar sig till beundrarskaran (fast ikväll fick han lite däng ändå). Ingen - ingen! - nämner ens det faktum att han i själva verket inte är något annat än en wannabe-hybrid mellan Mick Jagger och Håkan Hellström. Och det är inte originellt. Kvällens låtval tog ändå priset då han valde att ägna sig åt seriöst publikfrieri med Kents "Musik Non-Stop" (som ju är hela Sveriges nationalskalder - tagit över titeln från Lundell). Nej, kan ingen genomskåda killen snart och skicka hem honom med buller och bång?! Please.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med! Jag tycker dessutom att han är snudd på slemmig. Han är för cool för sitt eget bästa. Och han gjorde ju inte Kent någon rättvisa direkt. Tråkig version. Olas version av Kom igen Lena var ju hundra gånger bättre, även om han inte hade tillräckligt mycket själ.

2005-10-14 @ 22:49:17
Postat av: Ellinor

Du anonyma: Dessutom är han nog rätt övertygad själv redan om att han tar hem alltihop.. har svårt att hålla masken och se lite förvånad då de "avslöjar" vilka som sitter säkert. Ropa inte hej än liksom.. Tycker också Ola var helt okej ikväll även om jag inte kan påstå att jag gillar honom heller egentligen.. Också dryg.

2005-10-14 @ 22:58:54
Postat av: bstark

Inte sett ett endaste avsnitt, har ingen aning om vad ni snackar om.

Men Idol verkar stort hos kvällsblaskorna iallafall. Surfade in på Aftonbladet och Expressen i fredags kväll.
Idol toppade båda.

2005-10-15 @ 13:24:14
Postat av: TT

Äntligen någon som håller med mig. Rösta ut killen!

/TT

2005-10-15 @ 15:31:19
Postat av: Maria

Vi är inte överens. Han är min favvo, nu var jag tvungen att blogga om det också :D

Postat av: Frida

jag gillar Sebastian jag!

2005-10-15 @ 21:01:23
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Lisah

Äntligen nån som tycker som jag :) haha!
Han sjunger ganska bra men, jag pallar inte
med den där sprattelgubbe grejjen han kör med.

2005-10-16 @ 10:54:50
URL: http://lillalisah.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag gillar också Sebastian, oavsett vad man tycker om hans "dansstil", så verkar han va en skön kille. Jag tror han blivit populär för att han tillhör en lite annan genre än de andra som är med i Idol. Sa inte juryn typ i fredagssändningen att han körde lite Mick Jagger-stilen, men att de gillar honom? Kanske minns fel. Gillar honom som sagt, fast Kent-låten var hans sämsta framträdande hittills, tycker jag.

2005-10-16 @ 12:30:55
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag håller med. En slajmig tönt.

2005-10-17 @ 08:15:42
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: cosmopolite

ne nu håller jag inte med alls. sebastian har ju så grymt mycket mer än alla andra darinpoppiga flickidoler! han enda anledningen jag kollar på idol :P

2005-10-20 @ 17:49:45
Postat av: Vegas

S E R I Ö S T. Ola misshandlade ju Kom igen Lena! och fick mig att hata honom intensivt. Man gör inte så ostraffat.

2005-10-25 @ 16:49:38
Postat av: saturnus

sebastian äger allt o alla. även om hans dansstile annorlunda så e det liksom han o det gör att det blir coolt. å jag älskar när han sjöng you are beutiful.

2005-11-19 @ 12:49:13
Postat av: Corpen

Hallå? Vad tänker ni med? Han är helt klart i en alldeles egen klass! Basse komer från mitt lilla samhälle, hela livet har han hållt på och sjungit, och tagit alla med storm. Varför skulle han inte göra det nu för? När han har nästan hela Sveriges blickar riktade mot sig? Nej nej, det är NI som har förstått honom fel, alla andra gillar honom. Ni som inte gör det är minoritet!

2005-11-24 @ 15:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se