REMINDER

Tack vare Terése påmindes jag om att det nog vore en bra idé att göra om högskoleprovet igen i vår. Fyra år sedan sist - vilket också var första gången - och eftersom resultatet bara gäller i fem år kan det ju vara smart att vara ute i god tid så man inte står där utan. Vet egentligen inte riktigt vad jag ska med det till just nu... har ju redan pluggat på högskolan, men kan kanske vara smart om man skulle få för sig att återvända (vilket chansen nog är rätt stor att jag gör). Tänk om man skulle få en sämre poäng denna gången dock... skulle jag skämmas! Vågar ni avslöja vad ni fick på era prov? Lyckades skrapa ihop 1.5 vilket jag tycker var ok för att vara första gången. Det var mattedelen + diagram/tabell/kartor-delen som sänkte mig... inte för att jag egentligen är dålig i matte på något sätt men sådana där uteslutningsfrågor, då man inte ska räkna ut något exakt utan bara uppskatta, klarar jag inte. Blev otålig och gissade mig igenom halva typ. Svenskan, engelskan och orddelen däremot kirrar jag. Usch, ryser redan lite vid tanken på ett prov...

Kommentarer
Postat av: Anna

1.5 satte jag med, och trots att jag är naturvetare så fattar jag inte sannolikheten för det....men jag höjde mig, fick bara 1.3 första gången. Men jag kommer nog inte göra det igen...

Postat av: ida

1.5 jag med. Jag hade alla rätt på nästan alla delar, och hälften fel på orddelen :P skulle nog gå bra mycket bättre nu

2005-10-25 @ 23:22:52
URL: http://ida.fascination.se
Postat av: A

Hade faktiskt 1.6 första gången och 1.8 andra. Men vad hjälper det om man inte vet vad man vill bli när man blir stor...

2005-10-25 @ 23:29:07
Postat av: Terése

Jag är också orolig för att jag får sämre denna gången. Jag hade 1.4 som bäst. Matte och diagramdelen är den som drar ner mig. På orddelen har jag nästan alla rätt precis som på läsdelen, engelskan är mittemellan.

2005-10-25 @ 23:46:06
URL: http://terese75.blogspot.com
Postat av: Maria

1.7 första gången , 1.9 andra. Och jag tänker aldrig mer göra det. Jag tror jag skulle få mycket sämre nu.

2005-10-26 @ 01:02:23
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Hanna

1,6 och det är jag jättenöjd med! Jag hade inte ens fullständigt betyg från gymnasiet, men nåt har jag tydligen lyckats lära mig ändå.

2005-10-26 @ 08:34:38
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Jessica

1.6 första gången och 2.0 andra gången. Vågar nog inte göra om det :)

2005-10-26 @ 09:13:52
URL: http://blog.sessan.com
Postat av: Helena

1.7 är mitt senaste o bästa resultat. Jag skulle kunna göra det varje termin bara för att det är kul. Mattedelen och ordförståelsen är rena drömmen :)

2005-10-26 @ 12:56:21
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: Frida

Jag fick 1.4 men det är inte giltigt längre. Nu har jag inte heller något behov av ett nytt prov eftersom jag snart är klar med mitt pluggande, men det vore kul att kolla vad man skulle få vid ett nytt försök. Lyckas till skillnad från de flesta andra bäst på just matte-delen.

2005-10-26 @ 13:43:32
URL: http://fi.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Anna: De flesta höjer sig väl andra gången också, bara jag (& Terése) som oroar mig över att sänka mig.. :/

Ida: Orddelen kan sänka poängen ordentligt.. fast det är det jag tycker är roligast + nog är bäst på med.

A: I know that feeling...

Terése: Ungefär som mig då.. men nästa gång så sjutton om inte jag ska ha alla rätt på engelskan (hade väl 1-2 fel förra gången) efter att ha läst ända upp till C på högskolan liksom. Annat vore lite pinsamt!

Maria: Inte då! Man måste väl ändå ha blivit smartare efter flera år på högskolan kan man tycka..

Hanna: Nej, man ska nog inte gå efter gymnasiebetygen hur väl man lyckas på högskoleprovet.. ungefär som att bra betyg inte garanterar hög IQ eftersom det bedöms på olika sätt.

Jessica: Oj, imponerad! Nej, du har väl inte precis någon anledning att göra om det nu..

Helena: Det är faktiskt lite kul, men ack så stressande då man sitter där..

Frida: Det är ju så, vissa är mer "logiskt"/tekniskt lagda och andra (som jag) mer teoretiska eller.. äh, you know what I mean!

2005-10-26 @ 14:08:59
Postat av: Frida

jag fick 1,4...*stolt*

2005-10-27 @ 19:37:58
URL: http://www.fridaslillablog.blogspot.com
Postat av: Siri

Fick 1.7 första gången, 2an i gymnasiet. Hade massor av tid över & tyckte det var superenkelt. Typ 3 år senare skrev jag igen & fick 2.0. När det gått ut (how old does this make me...) skrev jag om och fick faktiskt 2.0 igen! Fast senast var det mkt svårare och tog mycket längre tid! Kändes som att nån hällt bromsolja i hjärnan - man vet typ hur man ska tänka och att det finns nån formel, men det flyter inte naturligt längre. Agh, alzheimers!

2005-10-27 @ 21:08:25
Postat av: Andrea

Hade 0,9 första gången och 1,6 andra gången, vad säger det egentligen. Både om mig och om provet...

2005-10-29 @ 10:56:06
Postat av: Andrea

Hade 0,9 första gången och 1,6 andra gången, vad säger det egentligen. Både om mig och om provet...

2005-10-29 @ 10:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se