100-LISTAN

Okej, efter påtryckningar ger jag mig väl på den där 100-listan igen då!

1. Har jobbat på McDonald's i perioder från det att jag var 15 till dess att jag var 20
2. Har haft hål i höger näsborre
3. Tycker att C.S.I originalet slår Miami och N.Y med hästlängder
4. Är 1.56 kort (men brukar låtsas att jag är 1.57)
5. Avskyr att dammsuga men diska och tvätta går bra
6. Knarkar tablettaskar (Viol, Tutti Frutti och Palle Kuling)
7. Har fortfarande ingen dvd-spelare (använder datorn)
8. och ingen mp3-spelare heller
9. Har tummen mitt i handen och kan inte ens byta en trasig säkring
10. Var kär i Olof Palme då jag var liten
12. Identifierar mig med Gabrielle i D H men är nog i själva verket Bree...
13. Har arbetat 1 år som aupair i Zürich
14. och som detsamma på Jersey fast i 1 månad
15. Inredningsmässigt älskar jag indisk och marockansk stil
16. Äter gärna på lyxkrogar (om någon annan betalar!)
17. Fick full pott på körkortsteorin och klarade uppkörningen direkt (fast kör som en kratta)
18. Har en lapp i min plånbok med namn på framtida telningar
19. Dricker varken kaffe, öl eller vitt vin
20. Har en vit pigmentfläck på höger lår
21. Gick upp 11 kg (av alkohol!) under 3 månader i Israel och ner igen dubbelt så fort vid hemkomsten
22. Skulle vilja lära mig holländska
23. Har haft trekant
24. Kan inte sy (inte ens sy i en knapp)
25. Är en liten tant som tar med mig egna papperspåsar då jag går och handlar
26. Önskar jag hade större bröst (men vill inte vara någon Natasha Peyre)
27. Har 77 bloggar på favoritlistan
28. Älskar schlager
29. Räknar min GA.MA plattång till mina käraste ägodelar
30. Äter bara kärnfria vindruvor
31. Avskyr vintern och snö
32. Tycker om att läsa böcker av Ulf Lundell
33. Skulle vilja/behöva börja träna men känner mig obekväm på gym
34. Har kissat mellan två bilar mitt på Götgatan (under inverkan av alkohol då)
35. Har en piercing i naveln
36. men vill fortfarande inte ha någon tatuering
37. Älskar Köpenhamn och skulle kunna tänka mig att bosätta mig där
38. Har inte haft min naturliga hårfärg sedan jag var 13
39. Påbörjar ofta projekt som jag inte avslutar
40. Tycker LV-väskor är något av det fulaste som finns - fake and real
41. Har spelat Benvolio i Romeo och Julia
42. Kan inte se tv-program typ Veterinärerna utan att påminnas om förlusten av min Kitty och börja gråta
43. Har blivit misstänkt för knarksmuggling på Tel Avivs flygplats
44. Gör en grym pastasallad
45. Har spytt mig igenom en hel Bonna (allkårsphest) i Skövde
46. Är våg
47. Dricker min Bailey's med mjölk
48. Har fobi för spindlar
49. Blir väldigt lätt beroende av tv-serier
50. Älskar scampi
51. Fryser ofta
52. Shoppar gärna massvis av hår- och hudprodukter
53. Gick i kulturklass hela mellan- och högstadiet
54. Vill inte inse att jag skulle behöva linser för jämnan
55. Har skilda föräldrar sedan 1991
56. Är beroende av te (speciellt Earl Grey)
57. Sett Robinson-Robban bli nobbad inträde på klubb i Sthlm (och skrattat)
58. Är bra på att göra budget (men dålig på att hålla den!)
59. Har ett ärr på vänster knä efter en cykelolycka
60. Har varit ett NKOTB-fan
61. Vill byta efternamn
62. Tycker "Lost in Translation" är något av det bästa jag sett
63. Tycker inte om pepparkakor
64. Gick hos talpedagog en tid i 1:an för att lära mig säga "r"
65. Äger en bil som jag aldrig kört
66. Har en Ikea Tomelilla-soffa
67. Har Munthe plus Simonsen, Day och Marlene Birger som favoritmärken
68. Spelade ishockey som 14-åring (och avskydde det!)
69. Tycker om att träna yoga
70. Har problem med sömnlöshet
71. Mitt absoluta drömyrke skulle vara att arbeta med integrering och samexistens mellan israeler och palestinier i Israel
72. Tycker om män med rakade huvuden
73. men inte sådana med för stora muskler
74. Kan inte med vildmarks- och friluftsliv
75. Har fräknar på axlarna
76. Tycker om morotsjuice
77. Skäms över att jag får bra betyg trots att jag inte gör mitt yttersta
78. Skulle vilja sjunga i kör igen
79. Är självkritisk och har väldigt höga krav på mig själv
80. Kunde ha hetat Angela eller Therese istället (vilket skulle varit att föredra)
81. Hade väldigt många brevvänner då jag var yngre
82. Har skostorlek 37
83. och 32/34 i kläder
84. Är sjukt tävlingsinriktad då jag spelar TP
85. Skjuter gärna upp saker
86. Är inget chokladfreak men tycker mycket om Marabous apelsincrisp
87. Älskar dansk film
88. Faller oftast för minst 10 år äldre män
89. Tycker inte om baggy kläder
90. Har blivit rånad under en språkresa i England
91. Tycker bäst om ögonskuggor från MAC
92. Tror att klimatet (både vädermässigt och mentalt) i Sydney skulle passa mig
93. Har tappat synen i 10 minuter på tunnelbanan en gång
94. Är lite attraherad av Bill Murray
95. Har ett kreditkort jag borde göra mig av med
96. Handlar aldrig på Konsum/Coop
97. Vill gärna resa till Tokyo någon gång
98. Heter mitt andranamn i förstanamn
99. Vill aldrig bo i villa/radhus - trivs bäst i lägenhet
100. Gillar sådana här listor

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vad roligt....eller hur! Ska vi åka till Syndey tillsammans?

Postat av: Ellinor

Anna: Ja Ja Ja! Ska bara spara.. eh, många tusen först! :)

2005-09-26 @ 23:05:34
Postat av: Jonna

Nu blev jag sådär otroligt nyfiken... Varför vill du lära dig holländska? (nr 22)

2005-09-26 @ 23:10:21
URL: http://www.kazaanmjao.webblogg.se
Postat av: Ellinor

Jonna: Det är så fint (fast många tycker det låter som rotvälska), sagospråk liksom..

2005-09-26 @ 23:11:52
Postat av: sara

Olof Palme??? how come, det undrar jag... haha

2005-09-27 @ 06:40:12
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: stina

Nu har jag tagit fram en 100 lista jag med :)

2005-09-27 @ 08:29:54
URL: http://notthegirlnextdoor.blogs.se
Postat av: D

Jag måste ju bara hålla med sara. Olof Palme?! Eftersom jag utgår från att du inte kände honom måste du ha gått på utseende.. och det är där allt bara trillar samman och brinner upp i ett moln av oförståelse för mig. :D

2005-09-27 @ 09:41:33
URL: http://blog.jerveren.se/
Postat av: Ellinor

Sara & D: Då man är 5-6 år är man kanske inte sådär alldeles logisk, bara beundrande.. :)

2005-09-27 @ 11:14:53
Postat av: Ellinor

Stina: Åh, roligt! :)

2005-09-27 @ 11:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se