Squeeze me please me

Min facial idag hos Karolina på Aktiv Hudvård var precis så bra som jag hoppats på, även om jag verkligen måste bli bättre på att kunna slappna av och bara njuta - låg som på nålar hela tiden medan tusen tankar snurrade runt i huvudet. Dessutom inbjuder deras muzak till ett visst mått av illamående - hur länge kan man egentligen lyssna till "klassiker" som Big big world och My heart will go on på panflöjt innan man önskar att någon kunde utföra ett barmhärtighetsmord på en så man slapp s**ten?

Jag klarade mig igenom den dryga timmen i alla fall, men det var på håret! Behandlingen var åtminstone värd det och det är ju huvudsaken. Det vanliga... peeling, ånga, mask etc inklusive den fruktade porklämningen som var - om inte precis skön så åtminstone betydligt mindre smärtsam än sist eftersom jag verkade ha blivit av med större delen av mina "inkapslingar" som var problemet sist. Dessutom färgade hon ju både fransar och bryn (men plockade inte brynen vilket jag kom på först efteråt) och efter behandlingen blev jag återigen sminkad med i.d - det krävdes dock lite övertalning. Har dock inte ändrat min ståndpunkt angående deras foundation (den man "klappar" in med specialborste). Även om det inte blev lika kakigt som förra gången, utan smälte in bättre i huden så blir jag väldigt blank i ansiktet efter ett tag, den passar helt enkelt inte mig. Som vanligt försökte de få mig att inhandla lite produkter från Bioline men mer subtilt den här gången och eftersom jag ändå vill ha en ny fuktkräm fick jag med mig prover hem på både Q10 Hydrolifting Soft Creme och Most Hydrating Fresh Creme (läs gärna om dem här) vilka är de jag velar emellan. Så nu ska här testas! Skönt var det iaf med lite pampering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se