YTTERLIGARE EN FRÅGESTUND

Fann en liten frågis hos Sofia som jag lånar bara-sådär!

Vem är du?
En 25-something liten (bokstavligt talat) snärta, fake-brunett, ofrivillig förortsbo som är en sucker för skönhetsprodukter och tycker det känns som om det vore dags att hitta sig själv snart. Eller åtminstone finna ledtrådarna som gör det möjligt.

Vad gör du om 10 år?
Då hoppas jag att jag vet vad jag vill göra rent karriärsmässigt och dessutom har kommit en bra bit på väg. Dessutom vore det trevligt att kanske åtminstone ha börjat tänka på att bilda en egen liten familj (med betoning på liten!). En sjyst vindsvåning i Birkastan och ett fett klädkonto vore inte heller fel. Plus frekventa resor världen över. Vem har sagt att man inte kan få allt?

Favoritsak just nu?
Är väldigt förtjust i mina finfina nya stövlar.

Med eller utan smink?
Naturligtvis känner man sig vackrare med men jag skulle aldrig komma på tanken att sminka mig för t ex en dag hemma.

Spara eller slösa?
Är nog en slösande spara. Låter konstigt? Okej, jag gör gärna av med pengar men vill egentligen ha en buffert eftersom det ger trygghet.

Högklackat eller lågsko?
Eftersom jag är en smurf föredrar jag högklackat. Har dock upptäckt att det är såå mycket bekvämare med lågskor (nähä?) så vår-/sommartid kör jag oftast på ballerinor o dyl.

Bilmärke just nu?
Det finns nog ingen som är mer ointresserad av bilar än vad jag är.

Pensionssparar du?
Önskar jag kunde, men ekonomin just nu tillåter inte det tyvärr.

Bästa ämnet i skolan?
Den frågan förknippar jag med grundskolan och då var det nog musik, svenska och engelska.

Sämsta ämnet i skolan?
Jag gillade inte slöjd (där vi iofs mest satt och pratade lektionerna igenom) och NO-ämnena.

Favoritmat?
Oj, jag gillar det mesta... men libanesiskt och thai ligger bra till.

Mysig hemmakväll eller ösig partykväll på krogen?
Jag är periodare och just nu är det faktiskt hemmakvällar som gäller. Jobbar ju på krogen med.

Pedant eller stöka?
Jag är en stökig pedant.

Långt eller kort hår?
Riktigt långt har jag inte hårkvaliten nog att få men föredrar lite längre hår.

Sommar eller vinter?
Jag lider av snö och kyla så sommar!

Blyg eller framåt?
Det beror på situationen men jag är nog inte buskablyg direkt!

Klipper du håret regelbundet?
Jag är faktiskt alldeles utomordentligt duktig på det nuförtiden.

Färg i håret just nu?
Chokladbrunt med lite ljusare slingor.

Höger- eller vänsterhänt?
Höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se