BEIJING NÄSTA!

Nu är i alla fall Kinaresan bokad, hurra! Eller.. egentligen beställde vi den redan igår hos Phoenix Travel men då handlingarna kom idag visade det sig att de bokat in oss på fel resa, 8 istället för 10 dagar - ett misstag eftersom vi var de första som bokade just den resan det datumet (9/7). Pratade med Maria på Phoenix och fick då höra att det troligtvis kommer att bli så att juliresorna ställs in just pga för få deltagare. Fick några dagars respit för att fundera lite över huruvida vi kunde tänka oss att välja den kortare varianten som faktiskt blir av, alternativt förlänga den (vilket skulle bli en dyrköpt historia på ca 1500:- - 2000:- om man jämför med att den ursprungliga 10-dagarsresan bara är 80:- dyrare än den korta). Diskuterade allt med K och vi bestämde oss för att istället välja vårt reservalternativ. Det slutgiltiga priset med utflyktspaket, avbeställningsskydd och bränsletillägg (ja, bränsletillägg!) skiljer sig några hundra från Phoenix och då förlorar vi ju både ett par utflykter samt några måltider som skulle ha ingått där men det är inte så mycket att gråta blod över. Dessutom blir ju den här resan i alla fall av, det finns nu bara 2 platser kvar och hotellet som Svensk-kinesiska använder sig av verkar också lite roligare än det andra. Så det blir nog nice. Bara lite drygt 2 månader kvar nu - avfärd 9/7!

Kommentarer
Postat av: Maria

Guuud vad mysigt. Jag har inte varit i Kina själv, men jag har väninnor som har det och de säger att det är helt fantastiskt :) Hoppas att ni får en underbar semester nu!

Postat av: Sandra

Spännande! Mina föräldrar har bara talat väl om Kina, förutom vissa toaletter (eller golvhål). Beror kanske på vart man är förresten, hotellen lär ju vara bra! Spännande! Ni kommer få det toppen!

2006-04-27 @ 18:17:52
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Ellinor

Maria: Det hoppas jag på! Lite fel kanske att åka till en storstad mitt i sommaren men men.. :)

Sandra: Toalettpapper står på packlistan, det finns tydligen aldrig på de (inte alltför fräscha) publika toaletterna. Tror/hoppas också det blir toppen i övrigt!

2006-04-27 @ 18:21:53
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Katarina

Trevlig resa! Jag och min pojkvän åkte med Svensk-kinesiska förra sommaren och jag tyckte de skötte sig bra. Air China var dock inte det bästa flygbolag jag åkt med men det var ok. Glöm inte alcogel från Apoteket, behövs efter "toalett"besök!

2006-04-27 @ 21:53:25
Postat av: Ulrika

Åh det hotellet är superfint och har perfekt läge i Beijing. Jag har faktiskt tänkt bo där nästa gång jag åker till Beijing.
Det renoverades för bara ett halvår sen så det är riktigt, riktigt fint.
Jag tror att er resa kommer att bli fantastisk!

2006-04-30 @ 11:57:20
URL: http://alskadebeijing.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Katarina: Skönt att få lite positiv feedback från någon som åkt med Svensk-kinesiska, Phoenix hade jag kollat upp innan men inte dem eftersom beslutet ju var rätt impulsivt. Nu blir jag lite konfunderad, alcogel? Räcker det inte med att tvätta händerna?

Ulrika: Åh, så bra det låter! Tyckte själv att det såg lite väl anonymt ut, men det är väl för att det är en kedja. Phoenix använder sig av Taiwan Hotel som väl hade något bättre läge men Howard Johnson såg roligare ut (+ hade en stjärna mer). Jag tror (hoppas) också att resan kommer bli toppen! :)

2006-05-01 @ 13:27:26
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Katarina

Jag tyckte inte det räckte att tvätta händerna alltid, toaletterna på vissa ställen var vidriga hygienmässigt... Körde därför med Linda Skugges favvo!

2006-05-02 @ 13:20:55
Postat av: Ellinor

Katarina: Ick! Då får alcogel finnas med på packlistan - Linda Skugge-hype eller ej ;)

2006-05-02 @ 18:40:46
URL: http://nippertippan.webblogg.se
Postat av: Ulrika

Till din glädje måste jag faktiskt säga att HJ har bättre läge än TH! HJ ligger jättenära tunnelbanan (vilken är erf bäste vän i Beijing) och har mycket bättre utbud av justa restauranter. Bor man på Wangfuijing är ALLT väldigt dyrt inklusive maten. Kvarteren runt HJ har däremot urbilliga, fina, små restauranter och lite roliga gränder med billig shopping och bevarade hutonger.

2006-05-03 @ 01:10:00
URL: http://alskadebeijing.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Ulrika: Det är bra att höra av någon som faktiskt har koll att HJ har bättre läge eftersom det på kartan ju ser tvärtom ut. Låter väldigt väldigt bra med allt det där! Ju mer jag läser in mig på Beijing, desto säkrare kan du vara på att jag lär bombardera dig med frågor.. du har blivit varnad ;)

2006-05-03 @ 16:50:09
URL: http://nippertippan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se