PÅSKIGT

I mitt tycke måste just påsken vara den mest meningslösa högtid som finns (kanske efter pingst, kristi himmelfärd, allhelgona..). Ledigheten i all ära men själv associerar jag det enbart med att proppa i sig så mycket ägg som möjligt (fast jag gillar ägg - hårdkokta), äta äckligt påskgodis (DE äggen gillar jag däremot inte) samt att på påskafton - eller är det långfredagen? - äta någon sorts buffé som har blivit en hybrid av jul- och midsommarmaten. Man gör ingenting annat än äter m a o! Möjligtvis tittar man på någon remake av Jesu uppståndelse (det där kändes som fel ordval men..) på tv och går i kyrkan om man är religiös. Det är allt.

Kanske har det något att göra med att vi aldrig firat påsk speciellt ivrigt i min familj. I år var jag bjuden till Eskilstuna (där pappa och farfar bor) dit även bror med flickvän skulle komma men i och med att jag jobbar både ikväll och på lördag kändes det inte aktuellt att fara. Kommer förmodligen att träffa mamma med sambo och äta lite någon av dagarna och sedan ska jag träffa en kompis som är i stan över helgen, kanske över en öl (dvs cider) på
Kelly's på söndag. I övrigt har jag inga direkta påskplaner förutom att jobba lite med en sak åt K (en rapport på norska som ska översättas till svenska), göra en annan sak åt A som jag skjutit på hur länge som helst + läsa massor. Känns rätt skönt. Hur som helst önskar jag er alla en..

Glad Påsk

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag håller med! Hoppas du får lite ut av ledigheten i allafall. Glad påsk!

2006-04-13 @ 15:27:58
Postat av: Cocotte

Jag skulle inte tacka nej till ett godisägg. Antagligen bara för att det inte finns några i Frankrike där jag bor... Men jag kan hålla med om att påsken är lite överskattad.
Glad påsk i alla fall!

Postat av: Jerk

Åh fan..trodde inte du var en Kellys tjej..fördomar igen..iaf...påsken väl åter famlij, familj & famlij..kanske mer viktigt för mig som förhandlade till mig dotra(för alltid) under påsken? :)..å andra sidan påsk e mycket öl också :)
Glad påsk på dig..

2006-04-14 @ 00:08:43
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: mamselamsen

Hej! Tittade bara in en stund.

2006-04-14 @ 08:27:29
URL: http://mamselamsen.blogspot.com
Postat av: Maria

Glad Påsk på dig också :)Jag får nog också ta mig en sväng till Kellys på måndag som det ser ut nu :)

2006-04-14 @ 14:19:31
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Ellinor

Alexandra: Önskar dig en Glad Påsk också!

Cocotte: Det är ju så.. det man inte kan få vill man ha. Jag längtade ihjäl mig efter vanlig svensk kräm (du vet, hallon.. aprikos..) då jag bodde i Schweiz - som jag så gott som aldrig äter här hemma i vanliga fall. Glad Påsk!

Jerk: Hm, vad fick dig att dra denna slutsats - utseendet? Men visst, jag är väl inte den typiska Kellys-tjejen men hänger gärna där i alla fall :) Önskar dig en Glad Påsk med tillsammans med dotra din!

Mamselamsen: Det får du så gärna göra.. :)

Maria: Ja, Kelly's finns väl lite överallt? Men inte hårdrocksstuket jämt väl har jag fått för mig..? Hur som helst får du med ha en jättetrevlig påsk! Eat candy!

2006-04-14 @ 21:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se