ATT FÖRLORA MÄNNISKOR

Ett av mina nyårslöften för 2006 var - och jag citerar - "Återuppta kontakten med viktiga människor jag tidigare mist den med då jag varit för asocial och uppgiven för att orka ta tag i någonting (läs: en stor del av tiden i Skövde)".

Tyvärr har det inte gått så himla bra, jag har ju fortfarande varit rätt asocial och uppgiven i brist på bättre uttryck (läs: depressionen/utbrändheten). Igår så bestämde jag mig dock för att googla min allra äldsta vän, Emelie, som jag lärde känna då vi var 10 år. Det var säkert åtminstone 1 ½ år sedan vi hade någon kontakt (hon är från Eskilstuna men flyttade därifrån ner till Karlskrona för uppskattningsvis 6-7 år sedan och efter det glesnade kontakten betydligt). Tappade nästan hakan då jag sprang rakt på en bild på hela familjen inklusive deras då nyfödde son som föddes i april. Och jag visste inte ens om att de fått ännu ett barn. Det känns verkligen så tråkigt att vi mist kontakten och jag har bestämt mig - nu är det jag som köper ett fint papper och skriver ett riktigt brev till henne. Något som väl nästan ingen gör nuförtiden i denna internets tidsålder. Sådetså.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Det var en bra idé av dig att skriva ett brev, för som sagt får man alldeles för sällan det idag. Hon kommer nog att bli jätteglad!

Postat av: Ellinor

Agneta: Det hoppas jag också på! Tänk att det fanns en tid då jag hade massor av "brevkompisar", säkert runt ett 50-tal i perioder..

2006-08-01 @ 18:05:22
Postat av: Agneta

Shit! Hur orkade du skriva så många brev???

2006-08-02 @ 07:55:06
URL: http://atomflickans.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Agneta: Lite god vilja? Nej, men jag vet inte.. det blev faktiskt rätt jobbigt efter ett tag och många av dem bytte jag "slams" med också (det vet man nog bara vad det är om man själv hållt på med det)...

2006-08-02 @ 16:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se