LITE SKIT I HÖRNEN..

Är man lat om man bestämmer sig för att det är för tradigt att lämna sina gamla avlagda prylar till exempelvis Myrorna och istället dumpar dem i soprummet? Har inte gjort det än men får faktiskt lite dåligt samvete över att jag överväger det.. Jag håller nämligen på att rensa ut här hemma lite i taget. De där paltorna man aldrig använder, de där böckerna man aldrig kommer läsa igen - sådant! Förr i tiden var jag lite av en hamster men nu på senare dar har jag faktiskt blivit mycket bättre på att slänga skiten även om jag fortfarande diskuterar med mig själv i stil med "Men de där apfula röda byxorna med bootcut kanske jag kommer vilja använda igen?". Man vet ju aldrig. Men nej.

Hittills har bl a hela fem par byxor rykt - sedan har vi några par som faktiskt är fina men inte min stil längre som jag tänkte försöka kränga på Tradera. Lägg därtill kanske 10-15 böcker (flera inbundna), en gammal walkman och bärbar cd-spelare, en telefon, disk- och bestickställ i stål (har världens finaste i typ valnöt nu) m.m. Då jag flyttar blir jag väl dessutom så illa tvungen att göra mig av med alla de gamla tidningar jag sparat på mig. De är skittunga och tar plats.. men jag vet inte om jag kommer orka bläddra igenom alla för att se om där är något jag vill saxa ur och behålla. Jag vet med mig att jag dessutom har en hel del grejor hemma hos brorsan också men de orkar jag inte ens tänka på.. Slängde säkert 100-150 böcker där för ett par år sedan.. ungdomsböcker men jag ångrar ändå det nu fast jag inte hade haft plats för dem här (har inget förråd). Tror åtminstone jag sparade de gamla Kitty- och Lottaböckerna jag fått av mamma. Hoppas det. Det jag helst av allt skulle vilja är att göra mig av med mina fula IKEA-möbler också och köpa nya men till det krävs det ju lite klöver..

Kommentarer
Postat av: Anonym

hey. man kan ringa många av dem som man skänker till, så hämtar dem det själva!

2006-08-03 @ 14:07:14
Postat av: Ellinor

?: Ja, jag vet men det känns lite overkill då det bara är "skräp" och inga möbler eller så.

2006-08-04 @ 03:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se