SNEDFOKUS

Hej, jag heter Ellinor och planerar alltid i förväg.
Sa till K igår att jag inför flytten (ur min lägenhet som jag inte sagt upp än.. in i en lägenhet jag inte börjat leta efter) funderade på att sälja min soffa + fotpall ( = förvaringsyta) så att det blir mindre att flytta och att vi då kunde använda de pengarna samt dela på resten av vad det kostar att köpa en ny i Köpenhamn. Om det inte blir too much commitment, alltså? Nej, det tyckte han inte. Inser att det antagligen är fråga om betydligt mer commitment att faktiskt hyra en lägenhet tillsammans, även om han inte kommer bo där hela tiden. Men han hade ju ändå bott hos mig så det blir en winwin-situation har vi kommit fram till. Plus att det blir betydligt lättare att hitta en andrahandslya om man är villig att lägga upp lite mer stash i månaden (och faktiskt vill ha en lägenhet, inte ett 10 kvadrat stort rum). Trots det så fortsätter jag tjata på honom i fall han verkligen är säker på att han vill ta det steget. Och han har bedyrat för mig att så är fallet. Men jag måste nog ändå fråga honom en sista gång då han kommer hit nästa vecka. Fram till dess ska jag sluta tänka på fåniga detaljer som att sälja min soffa och koncentrera mig på the big picture. Som att hitta ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se