TANKVÄRT OM UPPOFFRINGAR

Spermfun
Tidigare ikväll såg jag på Friends, det där avsnittet på Barry och Mindys bröllop där Monica och Richard (jag har en liten crush på Tom Selleck trots att mustascher ju inte är precis hett egentligen) gör slut efter att det visat sig att de har lite annorlunda syn på framtida barnagörande om man säger så.. Monica säger bl a "I wanna have a baby, but I don't wanna have one with someone who doesn't really wanna have one". Och just de där orden gjorde mig lite illa till mods.. träffade den där delen av hjärnan jag har försökt sätta inom lås och bom sedan K och jag träffades i princip.

Alltså, jag vill verkligen inte ha kids nu och det kommer nog dröja några år innan jag känner mig 100% redo. Dock är jag bombsäker på att jag kommer vilja ha barn i framtiden och med min nuvarande är det, som ni som hängt här ett tag vet, lite svårt - rent fysiologiskt. Vi pratar om det då och då.. och han förvissar mig om han - trots att han steriliserat sig - inte känner att han inte någonsin vill ha fler barn. I Beijing råkade han vid ett tillfälle nämna frasen "livslång kärlek", alltså att han hoppades på det mellan oss och han sa också - minns inte om det var under samma samtal - att han kanske borde traska iväg till farbror doktorn och kolla om det alls är möjligt för honom att "dra proceduren tillbaka". Men. Jag har svårt att avgöra om han skulle göra något sådant för att han verkligen vill ha barn med mig i framtiden eller för att han inte vill förlora mig. Och det spelar faktiskt roll - kanske inte just precis nu men då kommer det göra det - att orsaken är den rätta. Jag har inte tagit upp just det här med honom fast jag kanske borde. Antar att jag är lite orolig för vad svaret skulle bli. Behöver inte höra något som eventuellt skulle tvinga mig att fatta ett jobbigt beslut. För det är trots allt kärlek. Och det är det viktiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
      Bloggtoppen.se